تهران - ایرنا - دبیر جشنواره دانش‌آموزی مدرسه درباره حمایت از دانش‌آموزان برگزیده بخش عکس و گرافیک جشنواره مدرسه گفت: منتخبان جشنواره دانش‌آموزی مدرسه، عضو باشگاه برگزیدگان این جشنواره می‌شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دبیرخانه دائمی جشنواره مدرسه، امیرحسین اخوین در آیین افتتاحیه و اهدای جوایز بخش عکس و گرافیک این دوره از جشنواره اظهار داشت: از امروز ۱۲۰ نفر از دانش‌آموزان شرکت کننده جشنواره مهمان حوزه هنری کودک و نوجوان شدند و در طول سه روز به ایده اثر بعدی خود می‌رسند.

وی افزود: در اختتامیه جشنواره مدرسه، ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار بین آثار و ایده‌های دانش‌آموزان تقسیم می‌شود این موضوع مسیری برای شروع کار این دانش‌آموزان و شناسایی استعدادهای آنان است، که از صبح امروز چهارشنبه نیز کارگاه های متفاوتی در مرکز حوزه هنری برای دانش آموزان برگزار شده است.

اخوین ادامه داد: برگزاری این جشنواره نیازمند وجود یک تیم همدل و همراه است موضوع امسال جشنواره موضوع غزه بود وظیفه جشنواره مدرسه این بود که موضوع غزه و کرمان را با شعار هر دانش آموز یک دغدغه و اثر رقم بزند.

وی در ادامه این جشنواره را یک جشنواره استعدادیابی دانست و درباره حمایت از برگزیدگان جشنواره مدرسه، اظهار داشت: در مجموع دو حمایت آموزشی و تخصصی بعد از برگزیده شدن دانش‌آموزان صورت می‌گیرد؛ منتخبان جشنواره، عضو باشگاه برگزیدگان مدرسه خواهند شد علاوه بر این موضوع، حمایت از اثر بعدی دانش‌آموزان را خواهیم داشت که از ایده‌های آنان حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ اثر از سراسر کشور و ۱۰۹ اثر بین‌المللی از کشورهای خارجی به این جشنواره ارسال شده است.

براساس این گزارش، ۷۹ درصد آثار ارسالی ویژه دختران دانش‌آموز بوده است. در این جشنواره ۵۷ اثر برگزیده شد.