تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

بوشهر- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در راستای توسعه اراضی جنگلی در مسیر جاده و راه‌های مواصلاتی ۳۷ هزار اصله نهال جنگلی در حاشیه جاده‌های این استان توسط راهداران کاشته شد.

به گزارش ایرنا " عبدالکریم اخترشناس " روز چهارشنبه در آیین درختکاری در حاشیه جاده‌های استان بوشهر با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری، اظهارکرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: از ابتدای زمستان تا روز درختکاری که فصل مناسب برای کاشت نهال در استان بوشهر است، با حضور مدیران، مسئولان ادارات، کارشناسان و راهداران استان ۳۷ هزار و ۵۰۰ نهال کاشته شد و نسبت به نگهداری آن اهتمام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: در دوره چهارساله کاشت یک میلیارد نهال در کشور تلاش می‌شود ۱۸۰ هزار نهال در حاشیه راه‌ها، راهدارخانه‌ها و ادارات راهداری این استان کاشته شود.

به گفته اخترشناس، همزمان با روز درختکاری یکهزارو ۸۰۰ نهال در حاشیه راه‌های استان با حضور مسئولان استانی، فرماندار و مردم کاشته شد که این مهم تا زمان مناسب کشت درختان، ادامه دارد.

وی یادآور شد: کاشت نهال و پاکسازی و نظافت مسیر راه‌های استان توسط راهداران با هدف گسترش فرهنگ درختکاری، زیباسازی مسیر جاده‌ها و پاکسازی حریم راه‌ها اجرایی شده است.