بیرجند - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی از امروز (۱۹ اسفند) با فعالیت ۴۱ گروه در استان آغاز شد.

محمدعلی بخشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در ماه رمضان و نوروز اجرا می‌شود و ۵۲ نفر از دامپزشکان و کارشناسان در قالب ۴۱ گروه ثابت و سیار فعالیت دارند.

وی در خصوص نحوه فعالیت گروه‌های نظارتی در شهرستان بیرجند گفت: روزانه در ۲ نوبت کاری به صورت تمام وقت، ۴۱ گروه در استان فعالیت دارند همچنین در شهر بیرجند پنج گروه ثابت و سیار از اداره کل دامپزشکی و سه گروه از شهرستان بیرجند فعال هستند تا به صورت مضاعف کار نظارت بهداشتی را بر مراکز مورد نظر طرح انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: با اجرای این طرح درصدد هستیم تا بهداشت و سلامت محصولاتی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند را تامین کنیم.

وی عنوان کرد: قرار است ۲۰ واحد بسته‌بندی و کارگاه فرآوری فرآورده خام دامی، ۲ هزار و ۷۳۱ واحد تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، چهار کشتارگاه صنعتی طیور و ۱۱ کشتارگاه دام صنعتی و سنتی مورد بازدید و رصد بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان قرار گیرد.

بخشی با اشاره به استقرار ناظران بهداشتی دامپزشکی بخش دولتی در کشتارگاه‌ها در کنار مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاه‌های دام و طیور، گفت: نظارت در کشتارگاه‌های دام به صورت روزانه و در کشتارگاه ‌های طیور به صورت شبانه رصد می‌شود.

وی افزود: دامپزشکی خراسان جنوبی ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر در صورتی که با مواردی غیربهداشتی برخورد کند موضوع را به مراکز قضایی ارجاع می‌دهد تا تصمیم لازم برای برخورد قانونی با آنها همچون جریمه، پلمب یا هرگونه برخورد دیگر گرفته شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه و عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت را به شماره ۳۲۲۳۳۸۲۱ داخلی ۱۷۹ دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان یا از طریق سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲ اطلاع دهند.