قزوین - ایرنا - سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ضوابط جدید کنجدپاشی روی نان بر اساس آخرین مصوبه کارگروه آرد و نان خبر داد.

جمشید خدایاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده در نشست کارگروه آرد و نان، قرار است کنجدپاشی با ضوابط و شرایط خاصی به صورت آزمایشی برای مدت سه ماه اجرایی شود.

وی در تشریح این ضوابط بیان کرد: تمامی نانوایان سنگک و بربری موظف هستند که از کنجدهای سفید با مجوز بهداشتی که از سوی شرکت تعاونی نانوایان عرضه می‌شود، استفاده کنند و هرگونه مصرف کنجدهای سیاه و یا قهوه‌ای ممنوع است.

خدایاری با بیان اینکه هر نانوا موظف باید برای پخت نان از ۱۲ گرم کنجد استفاده کند، تصریح کرد: پاشیدن کنجد بر روی هر قرص نان باید ۱۲ گرم باشد که نانوایان باید پیمانه این مقدار را برای رعایت حقوق مصرف کننده فراهم سازند.

این مسوول ادامه داد: قیمت نان کنجدی تا یک هفته آینده بر روی دستگاه کارتخوان هوشمند و در کنار گزینه نان معمولی درج می‌شود، بنابراین دریافت هرگونه مبلغ اضافی و یا بدون ضابطه ممنوع بوده و تخلف صنفی محسوب می‌شود.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: انتخاب نان کنجدی بر اساس انتخاب و تصمیم مشتری صورت می‌گیرد و هیچ نانومایی حق ندارد که بدون اجازه مشتری به پاشیدن کنجد بر روی نان اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اجرای کنجدپاشی بر روی نان موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.