۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85415025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضوابط جدید کنجدپاشی روی نان در قزوین اعلام شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85415025
ضوابط جدید کنجدپاشی روی نان در قزوین اعلام شد

قزوین - ایرنا - سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ضوابط جدید کنجدپاشی روی نان بر اساس آخرین مصوبه کارگروه آرد و نان خبر داد.

جمشید خدایاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده در نشست کارگروه آرد و نان، قرار است کنجدپاشی با ضوابط و شرایط خاصی به صورت آزمایشی برای مدت سه ماه اجرایی شود.

وی در تشریح این ضوابط بیان کرد: تمامی نانوایان سنگک و بربری موظف هستند که از کنجدهای سفید با مجوز بهداشتی که از سوی شرکت تعاونی نانوایان عرضه می‌شود، استفاده کنند و هرگونه مصرف کنجدهای سیاه و یا قهوه‌ای ممنوع است.

خدایاری با بیان اینکه هر نانوا موظف باید برای پخت نان از ۱۲ گرم کنجد استفاده کند، تصریح کرد: پاشیدن کنجد بر روی هر قرص نان باید ۱۲ گرم باشد که نانوایان باید پیمانه این مقدار را برای رعایت حقوق مصرف کننده فراهم سازند.

این مسوول ادامه داد: قیمت نان کنجدی تا یک هفته آینده بر روی دستگاه کارتخوان هوشمند و در کنار گزینه نان معمولی درج می‌شود، بنابراین دریافت هرگونه مبلغ اضافی و یا بدون ضابطه ممنوع بوده و تخلف صنفی محسوب می‌شود.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: انتخاب نان کنجدی بر اساس انتخاب و تصمیم مشتری صورت می‌گیرد و هیچ نانومایی حق ندارد که بدون اجازه مشتری به پاشیدن کنجد بر روی نان اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اجرای کنجدپاشی بر روی نان موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha