اراک - ایرنا - عملیات اجرایی ۴۵ واحد خوابگاه متاهلی دانشجویی دانشگاه تفرش روز دوشنبه با حضور مسئولان محلی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه تفرش در این آیین گفت: احداث سرای متأهلین در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت و پاسخ به مطالبات همیشگی و جدی دانشجویان در این زمینه است.

«سهیل واشقانی فراهانی» افزود: همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا این تعداد خوابگاه در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد تا در کنار سرای دانشجویی متاهلی " شهید دکتر محسن فخری زاده "که اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر علوم افتتاح شد، دغدغه دانشجویان را در زمینه تشکیل خانواده و فرزندآوری و همچنین پرداخت به امر تحصیل در کمال آرامش برطرف سازیم تا سهمی هم در تحقق منویات مقام معظم رهبری و پیاده‌سازی قانون جوانی جمعیت داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان تفرش نیز در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: : اقدام مدیریت دانشگاه تفرش در اولویت دادن به احداث خوابگاه متأهلین و پیشتازی در این زمینه، شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام «محمدحسین اجرایی» افزود: احداث خوابگاه متاهلی گامی مثبت در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ازدواج می باشد.

دانشگاه تفرش دارای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو است که در هشت رشته مشغول به تحصیل هستند.

این مرکز آموزش عالی دارای ۱۰۰ هیات علمی تمام وقت است.