بجنورد - ایرنا- نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور در خراسان شمالی گفت: طرح راهسازی میامی- جاجرم-سنخواست به طول ۱۶۵ کیلومتر در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

علیرضا هنرور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و پس از ۲۰ کیلومتر بهره برداری از ابتدای آن با توجه به مشکلات اعتباری طرح و تحلیل توان پیمانکار، در حد ساب بیس، خاتمه پیمان و متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر دولت به استان در سال ۴۰۱ برای محور میامی-جاجرم برای سه سال مصوب شد که در سال ۴۰۱، ۴۲۴ میلیارد ریال تخصیص یافت و امسال ۱۷۶ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرد که در مجموع ۶۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور در خراسان شمالی افزود: تاکنون یکهزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در این محور هزینه شده است برای تکمیل آن و ایمن سازی در این محور بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است

وی اظهار کرد: کمک به طرح از محل اعتبارات توازن ملی، پیگیری برای مشارکت سازمان ایمیدرو در تکمیل طرح و پیگیری برای افزایش اعتبار طرح در لایحه بودجه سال ۴۰۳ از درخواست های ما از مسوولان برای کمک به اجرای این طرح راهسازی است.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور در خراسان شمالی گفت: درخواست دیگر ما تخصیص باقیمانده اعتبار ۲ ساله سفر دولت به میزان ۷۴۰ میلیارد ریال است تا بتوانیم به اجرای این طرح سرعت دهیم.

پروژه ساخت محور میامی- جاجرم-سنخواست به عنوان بخشی از کریدور شرق به غرب است و به موازات نوار شمالی کشور از مرز بازرگان آغاز و تا مرز باجگیران و سپس به کشورهای آسیای میانه و شمال شرق کشور امتداد دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.