یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: تشکیل و فعالیت قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید محور اقدامات مسئولان قرار گیرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری بهاباد یزد، " علی اکبر عزیزی " در جمع مسئولان این شهرستان با بیان اینکه بحث جمعیت و فرزند آوری در جامعه موضوع بسیار مهم است افزود: قرار است قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان به شهرستان اجرا شود .

وی گفت: قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سه گروه مختلف شامل گروه‌های مردمی، گروه روحانیت و پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه دهیاران و مسئولان ادارات و نهادهای مربوطه و گروه‌های بهداشتی و بهورزان که در راستای حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت و فرزندآوری نقش مهم و بسزایی دارند تشکیل می‌شود .

این مسئول با بیان اینکه جوانی جمعیت جزء موضوعات اساسی و کلیدی کشور است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است افزود: مسئله جوانی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری بارها تاکید شده و بنابراین باید اقدامات حمایتی لازم در این راستا بدون تاخیر صورت گیرد.

عزیزی گفت: اگر در این چهل و پنج سال گذشته از انقلاب و نظام نگاه کنیم می‌بینیم که انقلاب به دست همین جوانان تشکیل شد و به دست این جوانان هم به پیروزی رسید و اگر مامی‌بینیم د جنگ هشت ساله دفاع مقدس همین جوانان بودند که با حضور خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با دشمن تا دندان مسلح جنگیدند و مقاومت کردند و این جوانان بودند که با ایثار و از خودگذشتگی توانستند بر دشمنان بعثی پیروز شوند .

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سطح استان در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در حال انجام است گفت: موضوع افزایش و جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های اصلی استان است.

در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان بهاباد به گزارش عملکرد اقدامات انجام‌شده در خصوص اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در شهرستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت، زمینه سازی در جهت افزایش هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها در موضوع جمعیت است.

" علیرضا تیموری " افزود: انتظار می‌رود مدیران ادارات و دستگاههای اجرائی شهرستان در اجرای بندها و تبصره‌های قانون جوانی جمعیت نهایت سعی خود را به کار گیرند.

بهاباد در ۲۰۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.