اصفهان – ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان گفت: یک سوم جمعیت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان را خانواده‌های شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، مسعود احمدی‌نیا روز سه‎‌شنبه در آیین بزرگداشت «روز شهید» در گلستان شهدای اصفهان افزود: جمعیت بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری خانواده‌های شهدا و ایثارگران اصفهان، سرمایه‌های اجتماعی و از سربازان امام زمان(عج) محسوب می‌شوند که باید همواره مورد تکریم مسوولان قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: برای تمدن‌سازی اسلامی و ادامه جریانی که امام خمینی(ره) در جهان ایجاد کرد، بهترین و والاترین سرمایه اجتماعی، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و در مجموع ملتی هستند که در ۱۱ اسفند امسال با حضور گسترده خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حماسه آفریدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان افزود: در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی اگر معرفت، نگاه و بصیرت امام سرلوحه کار ما در حوزه اداری، غیراداری، خانواده و تحکیم آن قرار بگیرد، دغدغه‌ای در این زمینه باقی نخواهد ماند.

به گفته وی، برای تحقق آرمان‌های امام راحل، هیچکس نباید امروز خود را در مقابل مردم غیرمسوول بداند بلکه باید با عمل به وظیفه خود در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش شود.

احمدی‌نیا، بر ضرورت تکریم خانواده‌های شهدا و جانبازان تاکید کرد و افزود: درک واقعی از یک خانواده شهید، جانباز و آزاده لازمه ادامه فرهنگ ترویج ایثار و شهادت است و در این مسیر باید مراقب باشیم که با رفتار و کردار خود به فرهنگ برگرفته از جهاد تبیین، بی‌مهری نکنیم.

انتخاب آگاهانه مسیر امام حسین(ع) توسط شهدا

جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان نیز در این مراسم گفت: شهدا در مسیر تفکر و مکتب امام حسین(ع)، آگاهانه و با انتخاب خود وارد شدند و تا آخرین لحظه عمرشان به این راه ادامه دادند.

حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط افزود: سفارش شهدا به مردم این بود که این مسیر را ادامه دهید و نگذارید علم امام حسین(ع) بر زمین افتاده شود.

وی اظهار داشت: شهدا تاکید داشتند که اطاعت از رهبر معظم انقلاب را اساس کار خود قرار دهید و با اجتماع و همدلی، پیرو شهدای کربلا باشید.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از ۲ نرم‌افزار «شهدای حریم حرم» و «شهدای معلم» شامل زندگینامه، وصیت‌نامه و آثار آنها، رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۳ به نام «روز شهدا» نامگذاری شده است.

استان اصفهان ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.