اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین شهر از برگزاری بیش از پنج هزار برنامه فرهنگی و ورزشی در نقاط مختلف این شهرستان در سال جاری خبر داد.

رضا پاکدل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد بیش از سه هزار برنامه در حوزه ورزش و بیش از ۲ هزار برنامه نیز در حوزه فرهنگی و امور جوانان توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین شهر برگزار شده است.

وی با اشاره به برنامه های حوزه ورزش، گفت: برگزاری انواع مسابقات و جام های ورزشی در رشته های مختلف از جمله مسابقات فوتبال، فوتسال، والیبال، جام پرچم، جام فجر، جام رمضان، جام نوروز و برگزاری مسابقات در تمامی رشته های ورزشی از جمله آنها است.

پاکدل برگزاری همایش پیاده روی، ورزش صبحگاهی بانوان و عصرگاهی آقایان در مسیر جاده سلامت پارک جنگلی مشگین شهر، برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی در محلات کم برخوردار، کلاس های آموزش مربیگری آقایان و بانوان، برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی، تجلیل ازورزشکاران و برگزاری سمینارهای ورزشی را از دیگر اقدامات اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین شهر در سال جاری عنوان کرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و جوانان نیز چهار جلسه ستاد ساماندهی و چهار کمیته تخصصی، ۱۸ کارگاه آموزشی( حین ، قبل و بعد ازدواج)، هشت کارگاه مهارت های زندگی (احکام و نمار، عفاف وحجاب و سبک زندگی ایرانی و اسلامی ) و جشن های ویژه به مناسبت نیمه شعبان، هفته جوان و عید غدیر برگزار شده است.

پاکدل تجلیل از فعالان فرهنگی و جوانان، دیدار و تجلیل از خانواده های شهدای ورزشکار، دیدار با امام جمعه شهرستان در مناسبت های مختلف، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری نشست های بصیرتی در راستای جهاد تبیین، تجلیل از معلمان ورزشکار و تجلیل از فعالان حوزه عفاف و حجاب را از دیگر اقدامات ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه عمران و تامین و توسعه زیرساخت های ورزشی شهرستان مشگین شهر انجام شده است، بیان کرد: تکمیل و افتتاح سالن ورزشی روستای قره قیه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، تعمیر و بهسازی سالن های ورزشی فخرآباد، بنی هاشم، لاهرود، نصیرآباد، مرادلو، احمدآباد، آلنی ، ارجق ، لاهرود، سالن ژیمناستیک ورزشگاه ۲ هزار نفری شهدا، سالن رزمی تخصصی، سالن حجاب و سالن شهدای رضی، تجیهز چندین خانه ورزش روستایی و آغاز عملیات احداث و راه اندازی زمین چمن مصنوعی در روستاهای دده بیگلو و کوجنق از جمله آنها است.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل واقع شده است.