تهران- ایرنا- بازیگر پیشکسوت تئاتر گفت: یکی از سنت‌های زیبا و حسن‌های نوروز همین دید و بازدیدها و صله رحم است، به دیدن یکدیگر بروید و از حال هم خبر بگیرید.

مجید افشار در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: نوروز را به همه هنرمندان و زحمت‌کشانی که هر کدام به نوعی گوشه‌ای از بار هنر این مرز و بوم را به دوش می‌کشند تبریک می‌گویم و از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی افزود: نوروز از آیین‌های زیبای ما ایرانیان است که اجداد ما سال‌های سال با پایان زمستان و آمدن بهار آن را جشن می گرفتند. سبز شدن زمین، دید و بازدید و رفتن سرمای زمستان باعث می‌شد که مردم با یکدیگر دیداری تازه کنند و همدیگر را ببینند، یاد و یادگاری از خود به جای بگذارند و با این دید و بازدیدها از حال هم خبردار شوند.

افشار در این باره که مطالعه چه کتابی را برای نوروز پیشنهاد می‌کنید؟ گفت: مطالعه کتاب خیلی خوب است. هر کتابی که بخوانیم دوست جدید پیدا کرده‌ایم و بعد از چند سال اگر همان کتاب را بخوانیم یادی از یک دوست قدیمی کرده‌ایم و کتاب این خاصیت را دارد، پیشنهاد می‌کنم در نوروز کارها و کتاب‌هایی که طنز و شادی آور است مطالعه کنید و ببینید.

بازیگر پیشکسوت تئاتر در این باره که تماشای چه فیلم یا سریالی را برای نوروز به مردم پیشنهاد می‌کنید؟ گفت: سریال‌های تلویزیونی را که می‌بینم سریال‌های کمدی قشنگ، خوب و نشاط‌آوری است، حتی آنهایی که یک فضای تراژدی دارند، آموزنده است و درس و پیام با خود دارد.

وی افزود: سال خوبی برای همه مردم ایران به خصوص قشر تئاتر آرزو می‌کنم که نزدیک به ۶۰ سال خاک صحنه خوردم و کار کردم.