۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸
کد خبر: 83251887
T T
۰ نفر
باید سریال‌های باكیفیت بسازیم تا مردم تلویزیون ببینند

تهران- ایرنا- «مهران غفوریان» بازیگر سینما و تلویزیون گفت: باید كیفیت كارهایمان را بالا ببرم و به جای اینكه بگوییم مردم ماهواره نگاه نكنند و بیننده كارهای مغایر با فرهنگ ما نباشند، سریال های باكیفیت و خوب بسازیم تا مردم راغب شوند تلویزیون ببینند.

«مهران غفوریان» بازیگر سریال نوروزی «زوج یا فرد» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: نمی توانم درباره داستان یا پایان سریال صحبت ؛ زیرا از هیجان كار كم می كند، من در سریال زوج یا فرد نقش شخصیتی به نام فرشید را ایفا می كنم.
غفوریان گفت: فرشید برادر آفاق است كه «مرجانه گلچین» بازی در این نقش را بر عهده دارد. مسائلی بین افراد این خانواده پیش می آید كه این اتفاق ها برای بیننده جالب است.
این بازیگر عنوان كرد: قالب اصلی این سریال كمدی است، به همین خاطر فضای سریال پر است از موقعیت های كمدی، عكس العمل شخصیت های داستان در این موقعیت ها بیننده را می خنداند.

** فرم و تیپ بازی ام در زوج و فرد تغییری نكرده است
او درباره مقایسه این سریال با دیگر سریال های نوروزی گفت: اصلا دوست ندارم مجموعه تلویزیونی زوج یا فرد را با دیگر مجموعه ها مقایسه كنم چون همه سریال ها خوب هستند.
وی درباه تفاوت نقش خود در این مجموعه تلویزیونی با دیگر كارهایی كه تا امروز در كارنامه كاری اش داشته، بیان كرد: فرم بازی من در سریال زوج یا فرد تفاوت زیادی با دیگر كارهایی كه تا امروز انجام دادم ندارد.
این بازیگر ادامه داد: در این سریال نوروزی تیپ خاصی بازی نكردم و نمی توانم بگویم بیننده شاهد بازی متفاوتی از من خواهد بود، وقتی در فیلمی به نام «داش آكل» بازی می كنم می توانم بگویم مخاطب شاهد تیپ دیگری از بازی های من خواهد بود؛ ولی در سریال و فیلم های طنز اصولا فرم بازی ام تغییر نمی كند و در زوج و فرد هم همان مهران غفوریان همیشگی را خواهید دید.
غفوریان با اشاره به همكاری با مهران مهام در این سریال گفت: من مهام را می فهمم. اگر پیشنهادی برای كار از طرف اوداشته باشم می دانم با شناختی كه به من دارد مسئولیتی روی دوشم می گذارد كه به سبك كاری ام بخورد و كاری به من پیشنهاد نمی دهد كه دوستش نداشته باشم.
این بازیگر با تاكید بر اینكه در این سریال تجربه های جدیدی داشته، عنوان كرد: در مجموعه تلویزیونی زوج یا فرد من با «هدایت هاشمی» همراه و همبازی شدم، بازی كنار او تجربه جدیدی برایم شد.
بازیگر سریال نوروزی زوج یا فرد اظهار داشت: به نظر من طنز فضاها در این سریال خوب از آب در آمده است و من شخصا خودم نقشم را در این سریال دوست دارم. البته باید مردم در این باره نظر بدهند، اگر كار خوبی ساخته شده باشد حتما مردم از آن استقبال خواهند كرد.

** مسئولان باید مردم را به دیدن تلویزیون راغب كنند
وی بیان كرد: ما باید در سریال سازی دقت بیشتری به خرج بدهیم، باید كیفیت كارهایمان را بالا ببرم و به جای اینكه بگوییم مردم ماهواره نگاه نكنند و بیننده كارهایی كه با فرهنگ ما مغایرت دارد نباشند، سریال های خوبی بسازیم كه مردم راغب شوند تلویزیون خودمان را ببینند. نمی توان كار خوب نساخت، به سلیقه مردم توجهی نكرد و بعد گفت بیننده و مخاطب ماهواره و سریال های تركیه ای نباشند.
وی اظهار داشت: امید وارم برنامه های تلویزیون به گونه ای جلو برود و انقدر سطح كیفیت كارها بالا برود كه مردم خودشان دیگر از ماهواره و سریال های خارجی استقبال نكنند. مسئولان باید مردم را راغب به تلویزیون دیدن كنند.
به گزارش ایرنا سریال زوج یا فرد به كارگردانی علیرضا نجف ‌زاده و تهیه ‌كنندگی مهران مهام برای شبكه سه ویژه نوروز ساخته شده است.
فیلمنامه این سریال را امیرعباس پیام و مهدی روشن روان نوشته شده اند و در شمال شرق تهران در منطقه بلوار ارتش و شهرك ابوذر تصویربرداری شده است.
هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، آتیه جاوید، دلسا ملكی، مهران رجبی، كریم قربانی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند كه هر شب ساعت 20 روی آنتن شبكه سه سیما می رود.

**كارگردان یك تاك شو می شوم
غفوریان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره تجربه كارگردانی در سال جدید اعلام كرد: در سال 98 كارگردانی را تجربه خواهم كرد و برنامه ای خواهم ساخت برای شبكه نسیم كه شبیه به یك نوع تاك شو است.
مجموعه تلویزیونی زوج یا فرد به كارگردانی «محمد حسین لطیفی» و «علیرضا نجف زاده» و تهیه‌كنندگی «مهران مهام» در ایام نوروز 98 از شبكه سوم روی آنتن می رود.
به گفته‌ تهیه‌كننده این سریال با توجه به آنتن نوروز و شرایط لطیفی، این كارگردان تا 30 بهمن به عنوان كارگردان همراه سریال بود و در ادامه به عنوان مشاور ارشد پروژه تیم تولید را همراهی كرد.
قرار بود قسمت هایی از این سریال در استودیو برنامه‌ تلویزیونی «حالا خورشید» كلید بخورد كه با توجه به مهیا نشدن شرایط تصویربرداری در استودیو «حالا خورشید» تصمیم گرفته شد زوج و فرد را كه در فضایی مفرح با موقعیت‌هایی كمدی روایت می شود، در لوكیشنی واقع در مجتمع فنی سعادت‌آباد برای پخش در تعطیلات نوروز سال آتی كلید زده شود.
هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران رجبی، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، آتیه جاوید، دلسا ملكی، مهران رجبی، كریم قربانی دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. مجموعه تلویزیونی زوج و فرد در ابتدا با نام «مُرّقانون» رسانه ای شده بود.
فراهنگ**9210**9157
۰ نفر