به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در این آیین، برنامه کانون یاریگران زندگی را در مسیر هویت یابی، کنشگری و نقش آفرینی در امور اجتماعی توصیف کرد.
غفور حضوری توجه به سه اصل مدرسه محوری، ایفای نقش تربیتی تمام ارکان مدرسه و نقش سپاری به دانش آموزان را از اهداف مهم در برنامه فراگیر تربیتی عنوان کرد و گفت: برنامه کانون یاریگران زندگی می تواند در هر سه مورد موثر عمل کند.
وی از فعالیت ۱۲۰۰ کانون یاریگر زندگی در مدارس استان اردبیل خبر داد و تلاش در راستای کنترل، کاهش و درمان آسیبهای اجتماعی را جهاد در راه خدا دانست و خواستار رشد، تعمیق و توسعه فعالیتهای کانون یاریگران زندگی شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در این آیین گفت: کانونهای یاریگران زندگی، با رویکرد مداخلات غیرمستقیم و ایجاد نشاط اجتماعی به صورت اجتماع محور فعالیت دارند و با بسیج ارکان مدرسه در راستای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی با محوریت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد فعالیت دارند.
اکبر منتظر افزود: با در نظر گرفتن نقش تربیتی و فرهنگی مدارس، انتظار این است که در میان مدت شاهد اثرات تربیتی و اجتماعی این طرح در جامعه باشیم.
وی اظهار کرد: به علت ماهیت چند وجهی اعتیاد و نیز تجارت سیاه در این حوزه، مبارزه با مواد مخدر کاری پیچیده، علمی و مداوم است و شبکه سازی و استفاده از ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی و علمی از جمله مدارس در این مبارزه تاثیرگذار خواهد بود.