اردبیل- ایرنا- ۲۵ کانون فعال برگزیده به همراه ۱۶۰ دانش آموز منتخب جشنواره نوجوان سالم استان اردبیل در قالب فعالان برنامه یاریگران زندگی روز پنجشنبه طی آیینی تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در این آیین، برنامه کانون یاریگران زندگی را در مسیر هویت یابی، کنشگری و نقش آفرینی در امور اجتماعی توصیف کرد.

غفور حضوری توجه به سه اصل مدرسه محوری، ایفای نقش تربیتی تمام ارکان مدرسه و نقش سپاری به دانش آموزان را از اهداف مهم در برنامه فراگیر تربیتی عنوان کرد و گفت: برنامه کانون یاریگران زندگی می تواند در هر سه مورد موثر عمل کند.

وی از فعالیت ۱۲۰۰ کانون یاریگر زندگی در مدارس استان اردبیل خبر داد و تلاش در راستای کنترل، کاهش و درمان آسیب‌های اجتماعی را جهاد در راه خدا دانست و خواستار رشد، تعمیق و توسعه فعالیت‌های کانون یاریگران زندگی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در این آیین گفت: کانون‌های یاریگران زندگی، با رویکرد مداخلات غیرمستقیم و ایجاد نشاط اجتماعی به صورت اجتماع محور فعالیت دارند و با بسیج ارکان مدرسه در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد فعالیت دارند.

اکبر منتظر افزود: با در نظر گرفتن نقش تربیتی و فرهنگی مدارس، انتظار این است که در میان مدت شاهد اثرات تربیتی و اجتماعی این طرح در جامعه باشیم.

وی اظهار کرد: به علت ماهیت چند وجهی اعتیاد و نیز تجارت سیاه در این حوزه، مبارزه با مواد مخدر کاری پیچیده، علمی و مداوم است و شبکه سازی و استفاده از ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی و علمی از جمله مدارس در این مبارزه تاثیرگذار خواهد بود.