شیراز-ایرنا-رییس کانون رانندگان و دارندگان ناوگان بخش مسافر فارس گفت:۱۴۸شرکت مسافربری با تعداد چهار هزار و ۲۸۸ خودرو ناوگان عمومی، وظیفه خدمات‌رسانی و جابه جایی مسافرین را در ایام نوروز ۱۴۰۳ عهده‌دار هستند.

پیام منتظر ،شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی‌های صورت گرفته بین انجمن‌های صنفی کارفرمایی، شرکت‌های مسافربری و انجمن صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل جاده‌ای، برنامه‌ریزی منسجمی برای ایام نوروز ۱۴۰۳ برای رفاه مسافران نوروزی انجام شده است.

رییس کانون رانندگان و دارندگان ناوگان بخش مسافر فارس ادامه داد: در وهله نخست به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی جلسه هم‌اندیشی با هدف ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافرین با حضور مسئولین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مسئولین انجمن‌های صنفی کارفرمایی شرکت‌های مسافربری و انجمن صنفی رانندگان در سالن اجتماعات انجمن صنفی پایانه کاراندیش شیراز تشکیل شد.

وی اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی لازم برای گذاشتن سفره هفت سین در پایانه کاراندیش و توزیع و پخش بروشورهای تبریک سال نو در شرکت‌های مسافربری انجام شده است.

منتظر ادامه داد: ساماندهی پارکینگ سواری‌های کرایه‌ای با خط‌کشی معابر و اصلاح روشنایی برای سهولت در تردد از دیگر اقدامات برای نوروز ۱۴۰۳ است.

وی گفت:رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی اماکن غرفه‌ها و توصیه برای حسن برخورد با ارباب رجوع، توصیه به اغذیه فروشی‌ها برای رعایت حرمت ما مبارک رمضان و ارائه خدمات مطلوب با توجه به اینکه پایانه کاراندیش دروازه ورودی و ویترین کلان شهر شیراز است صورت گرفته است.

رییس کانون رانندگان و دارندگان ناوگان بخش مسافر فارس با بیان اینکه شیراز ۶ پایانه شهید کاراندیش، شهید مدرس، امیرکبیر، علی‌بن حمزه، قصرالدشت و شهید طبایی دارد، افزود: با تدابیر اتخاذ شده و آماده‌سازی ناوگان‌های مسافربری از لحاظ فنی و ظاهری در ایام تعطیلات نوروز، ۱۴۸ شرکت مسافربری در استان که ۶۸ شرکت آن در شیراز قرار دارد با پنج هزار و ۶۷۷ راننده فعال در این صنف وظیفه خدمات‌رسانی و جابه جایی مسافرین را عهده‌دار خواهند بود.

وی ارائه آموزش لازم به رانندگان و کمکی آنان برای خوش رفتاری با مسافرین را از دیگر اقدامات برای ارائه خدمات‌رسانی مطلوب عنوان کرد و گفت: توصیه‌های لازم به رانندگان برای حفظ آراستگی ظاهری آنها و همچنین توصیه برای رعایت قوانین و مقررات و پیشگیری از حرکات حادثه‌ساز با هدف حفظ جان مسافرین هم داده شده است.

منتظر بر ضرورت حفظ و نگهداری و پیشگیری از آسیب‌رسیدن به توشه مسافر در طول سفر تأکید کرد و گفت:آموزش لازم به رانندگان با هدف رعایت سرعت مطمئنه و توقف بموقع برای رفاه مسافرین و صرف غذا و ادای واجبات نماز با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان داده شده است.

وی همچنین بر لزوم تسهیل در امر فروش و پیش فروش بلیت به منظور پیشگیری از دلال‌بازی و سردرگمی مسافرین و تامین آرامش خاطر روحی آنان در طول سفر تأکید کرد و افزود: معرفی مدیر مسئول و پاسخگو بصورت شبانه‌روزی از سوی هر شرکت مسافربری همچنین معرفی فرشاد شجاعی چاغروند به عنوان نماینده بصیر و آگاه انجمن صنفی کارفرمایی برای نظارت برامور پایانه و فروش بلیت به مسافرین برابر ضوابط و بصورت مستمر تاپایان تعطیلات صورت گرفته است.

منتظر استقرار دفتر نظارت رسیدگی به شکایات در ترمینال و اعلام نتیجه به مسافران را از دیگر اقدامات مهم برای رفاه حال مسافران قلمداد کرد و گفت: به مسافرین توصیه می‌شود که در ایام نوروز برای حصول اطمینان، از سایت‌های معتبر اقدام به تهیه بلیت کنند تا در این ایام با مشکلی روبه رو نشوند.

رییس کانون رانندگان و دارندگان ناوگان بخش مسافر فارس ابراز کرد: پرویز قنبری زاده رییس انجمن کارفرمایی شرکت‌های مسافربری شیراز، مصطفی سقاییان رییس انجمن رانندگان و دارندگان ناوگان بخش مسافر شیراز و فرشاد شجاعی دبیر انجمن کارفرمایی شرکتهای مسافربری شیراز که با برگزاری جلسات مختلف تدابیر و تصمیمات لازم را برای انجام برنامه‌ریزی در طول این ایام برگزار کردند.

وی از معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس و رییس اداره مسافر استان تشکر کرد و گفت: حجت دهقان و همچنین امیر پورمحسن و حکمت کشاورز بازرسان انجمن رانندگان و دارندگان شیراز هم در این مسیر یاری‌رسان ما بوده‌اند.