آبادان - ایرنا - فرماندار شادگان گفت: دستگاه‌های اجرایی در حال تلاش برای رفع آبگرفتگی معابر هستند.

جمال صالح‌زاده سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از شامگاه گذشته و با آغاز بارش باران تمامی دستگاه‌های اجرایی در حال آماده باش درآمدند.

وی افزود: سه ایستگاه شهرداری با هفت پمپ و ۱۸ ایستگاه آبفا با ۲۷ پمپ در حال تخلیه روان‌آبها از سطح معابر هستند.

فرماندار شادگان گفت: با وجود بارش ۳۰ میلی‌متر باران هیچ نقطه‌ای از شهر دچار بحران نشده و تلاش دستگاه‌های اجرایی تخیله روان‌آب‌ها است.

میهمانان نوروزی انتظار می‌رود به تالاب رفت و آمد نکنند

صالح‌زاده بیان کرد: با توجه به اعلام هشدار از سوی سازمان هواشناشی از شهروندان و میهمانان نوروزی انتظار می‌رود به تالاب رفت‌وآمد نکنند.

به گزارش ایرنا اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی، رگبار شدید باران و رعد و برق از روز دوشنبه هشدار سطح قرمز صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: از اواسط روز دوشنبه تا چهارشنبه (به ویژه روز سه شنبه) سامانه قدرتمند و فعالی استان خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بیشترین حجم بارش‌ها طی روز سه شنبه و در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر در بیشتر نقاط استان و طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.