منصور بیجار روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ایجاد زیر ساختها از عوامل اصلی توسعه هر منطقهای است، بیان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیتهای ویژهای دارد که اهمیت زیر ساختهای حمل و نقل در این استان را دوچندان میکند.
وی تاکید کرد: در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان، دسترسی به ساحل و از طریق بندر چابهار دسترسی به آبهای آزاد کل جهان را داریم، ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان و کمی کمتر از این حدود با کشور افغانستان و از یک طرف ارتباط خوبی در داخل کشور به لحاظ کریدوری داریم که به اهمیت زیر ساختهای جادهای میافزاید.
شاخصهای جادهای و حمل نقلی در سیستان و بلوچستان پایین بود که در دولت سیزدهم با حمایت رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهور و مدیریت شخص استاندار بحث راهها جزو اولویتهای اول پروژههای عمرانی استان قرار گرفت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: شاخصهای جادهای و حمل نقلی در این استان پایین بود که در دولت سیزدهم با حمایت رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهور و مدیریت شخص استاندار بحث راهها جزو اولویتهای اول پروژههای عمرانی استان قرار گرفت.
وی گفت: در راستای بهرهگیری از تمام ظرفیتها تقسیم کار لازم انجام شده و سالانه بیش از ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسیده است.
بیجار اظهارکرد: امیدواریم طبق برنامهریزی انجام شده تا پایان دولت، وسعت بزرگراهی سیستان و بلوچستان را به ۲ برابر بزرگراهها که قبل از این دولت ساخته شده است، برسانیم.
وی تاکید کرد: برای سال بعد در بحث محورهای کریدور شمال و جنوب، شرق و غرب و کریدور ساحلی، طرح های دقیق و قابل اجرایی در بیش از ۳۸ قطعه فعال راه اصلی خواهیم داشت.