تهران -ایرنا- عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورایس اسلامی با بیان اینکه باید به سمت کیفی‌سازی نقدینگی در جامعه حرکت کنیم، گفت: باید نقدینگی سرگردان موجود در جامعه را به سمت تولید هدایت کنیم و با رشد و رونق تولید زمینه را برای اشتغال بیشتر در جامعه فراهم آوریم.

جعفر قادری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: دولت سال گذشته اقدامات مهمی را در راستای کاهش تورم و کنترل نقدینگی در جامعه انجام داد و توانست موفقیت بزرگی را در این زمینه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: با اقدامات مجدانه دولت رشد پایه پولی به کانال ۳۰ و رشد نقدینگی به کانال ۲۰ درصد تنزل یافت و در سایه کنترل نقدینگی و کاهش رشد پایه پولی ما شاهد کاهش تورم بودیم.

قادری یادآور شد: مردم برای اینکه ثمرات کنترل نقدینگی و کاهش پایه پولی را به خوبی در زندگی خود احساس کنند باید ضمن کاهش رشد نقدینگی به سمت کیفی سازی نقدینگی در جامعه هم حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوب است که ما نقدینگی سرگردان موجود در جامعه را به سمت تولید هدایت کنیم و با رشد و رونق تولید زمینه را برای اشتغال بیشتر در جامعه فراهم آوریم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس یازدهم تاکید کرد: دولت می‌تواند از طریق مختلفی مثل بورس نسبت به جذب نقدینگی موجود در جامعه و هدایت این نقدینگی سرگردان به سمت تولید اقدام کند تا مردم بیش از پیش ثمرات اقدامات دولت در حوزه مسائل اقتصادی را در زندگی خود مشاهده کنند.