به سمت کیفی‌سازی نقدینگی حرکت کنیم

تهران -ایرنا- عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورایس اسلامی با بیان اینکه باید به سمت کیفی‌سازی نقدینگی در جامعه حرکت کنیم، گفت: باید نقدینگی سرگردان موجود در جامعه را به سمت تولید هدایت کنیم و با رشد و رونق تولید زمینه را برای اشتغال بیشتر در جامعه فراهم آوریم.

جعفر قادری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: دولت سال گذشته اقدامات مهمی را در راستای کاهش تورم و کنترل نقدینگی در جامعه انجام داد و توانست موفقیت بزرگی را در این زمینه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: با اقدامات مجدانه دولت رشد پایه پولی به کانال ۳۰ و رشد نقدینگی به کانال ۲۰ درصد تنزل یافت و در سایه کنترل نقدینگی و کاهش رشد پایه پولی ما شاهد کاهش تورم بودیم.

قادری یادآور شد: مردم برای اینکه ثمرات کنترل نقدینگی و کاهش پایه پولی را به خوبی در زندگی خود احساس کنند باید ضمن کاهش رشد نقدینگی به سمت کیفی سازی نقدینگی در جامعه هم حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوب است که ما نقدینگی سرگردان موجود در جامعه را به سمت تولید هدایت کنیم و با رشد و رونق تولید زمینه را برای اشتغال بیشتر در جامعه فراهم آوریم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس یازدهم تاکید کرد: دولت می‌تواند از طریق مختلفی مثل بورس نسبت به جذب نقدینگی موجود در جامعه و هدایت این نقدینگی سرگردان به سمت تولید اقدام کند تا مردم بیش از پیش ثمرات اقدامات دولت در حوزه مسائل اقتصادی را در زندگی خود مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha