یوسف بیدخوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بازدید از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز سوم فروردین ماه جاری انجام شده است.
وی ادامه داد: هزار و ۶۶۶ مورد از این بازدیدها مربوط به مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان مشهد و بقیه مربوط به مراکز اقامتی و پذیرایی سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی بوده است.
مسوول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی بیان کرد: ۱۶۵ بازرس در این استان بازدیدهای نظارتی را به صورت انفرادی و تلفیقی با دیگر دستگاههای نظارتی از جمله صمت، تعزیرات حکومتی، نظارت بر اماکن عمومی، بهداشت و دامپزشکی انجام می دهند.
وی افزود: این بازدیدها شامل ۵۹۶ بازدید از هتل، ۱۸۰ بازدید هتل آپارتمان، ۴۷۴ مورد مهمانپذیر، ۴۸۵ خانه مسافر، ۵۰ مورد واحد پذیرایی بین راهی، یک مورد مجتمع گردشگری، یک مورد اردوگاه و محوطه گردشگری، یک مورد سفره خانه، ۱۱۸ مورد اقامتگاه بوم گردی و سنتی، چهار مورد محیط گردشگری روستایی و عشایری و یک مورد نیز واحد پذیرایی در فرودگاه بوده است.
بیدخوری با بیان اینکه بعد از بازدید اقدامات نظارتی متناسب در مورد واحدهای متخلف انجام میشود، اظهار کرد: در همین دوره زمانی برای ۲۴۰ مورد تذکر، ۴۸ مورد اخطار و یک مورد درخواست پلمب صادر شده است.
وی یادآور شد: بیشترین تذکر و اخطار صادر شده با ۱۹۷ تذکر و ۳۴ اخطار مربوط به خانه مسافرها بوده است.
مسوول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: زائران و مسافران برای دریافت اطلاعات و راهنمایی در زمینه گردشگری، اسکان یا شکایت از خدمات دریافتی از مراکز اقامتی و پذیرایی و دیگر خدمات سفر می توانند با شماره تلفن ۰۹۶۲۹ رسیدگی به شکایات ستاد مرکزی خدمات سفر کشور و شماره تلفن استانی ۳۷۰۴۵ -۰۵۱ تماس حاصل کنند.
بیدخوری گفت: بلافاصله بعد از دریافت شکایت، فرآیند رسیدگی آغاز و اولویت رسیدگی با برگشت مبالغ اضافه دریافتی از زائران است که تاکنون مبلغ ۱۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال برگشت داده شده است.