همدان- ایرنا- مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: بعد از افطار بهترین زمان برای مراجعه روزه داران و اهدای خون است.

فاطمه یادگاری روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: البته افرادی که قصد دارند در طی روز برای اهدای خون اقدام کنند نیز باید در فاصله کمتری از خوردن سحری به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: افراد اهدای خون را به شب های احیا موکول نکنند چرا که بیماران در همه ایام و روزهای سال نیازمند خون هستند.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان بیان کرد: با توجه به تلاقی نوروز و ماه رمضان و تعطیلی و روزه داری، فراخوان اداره کل انتقال خون برای دعوت از اهدا کنندگان به منظور حضور و اهدای خون افزایش داشته است.

یادگاری ادامه داد: در حال حاضر مشکلی در تامین خون مورد نیاز بیماران وجود ندارد با این وجود فراخوان ها به منظور پیشگیری از بروز هر گونه کمبودی ادامه دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ساعت کاری مراکز انتقال خون صبح ها تا ساعت ۱۳ و البته خونگری تا ساعت ۱۴ نیز صورت می گیرد و نوبت بعد ازظهر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نظر گرفته شده است

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان یادآوری کرد: مردم این استان سال گذشته ۴۴ هزار و ۳۳۲ واحد خون اهدا کردند و از مراجعان ۸۸۲ واحد پلاکت آفرزیس دریافت شد.

یادگاری ادامه داد: ۲۲ هزار و ۶۸۶ واحد از خون های اهدایی مربوط به اهدا کنندگان مستمر، هفت هزار و ۸۵۷ واحد متعلق به اهدا کنندگان بار اولی و مابقی مربوط به اهدا کنندگان با سابقه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: پارسال ۱۰ هزار و ۷۱۵ واحد خون از همدان به استان های تهران، بندرعباس، سسندج و زاهدان ارسال شد.