بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۴۵ هزار اصله نهال توسط بسیجیان از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون در عرصه های منابع طبیعی استان کاشته شده است.

سرهنگ مجتبی مداحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تولید و کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در قالب طرح ملی تولید و کاشت درخت در خراسان شمالی هدفگذاری شده که کاشت ۴۵ هزار اصله نهال سهم حوزه های مقاومت بسیج استان است.

وی افزود: بسیجیان استان انواع نهال را با توجه به نظر کارشناسان در عرصه های منابع طبیعی و سایر فضاهای خراسان شمالی کاشته اند.

سرهنگ مداحی با تاکید بر حمایت از کشاورزان در مناطق محروم خراسان شمالی، گفت: ساخت کانال های بتنی، احیا و مرمت قنات ها و چشمه ها در اولویت کاری قرار دارد به گونه ای که سال گذشته ۱۰ کیلومتر از کانال های آبیاری استان سیمانی شد.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان از تمامی روستاییانی که در مناطق محروم ساکن هستند در این خصوص حمایت و برای عملیاتی شدن از مشارکت کشاورزان استفاده خواهد کرد.

اعزام ۵۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه شهرهای این استان در سال گذشته اعزام شدند و به اقشار نیازمند خدمات رایگان ارایه دادند.

وی اظهار کرد: گروه های جهادی به مناسبت های مختلف با اهداف مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی به مناطق محروم و روستایی این استان اعزام می شوند.

سرهنگ مداحی افزود: ۲ هزار گروه جهادی در خراسان شمالی وجود دارد که شامل اصناف و اقشار مختلف از جمله مهندس، پزشک، حقوقدان و سایر هستند که به نیازمندان خدمات ارایه می دهند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری استان خراسان شمالی زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده اند.