خمین - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۸۱۱ مورد بازرسی سال گذشته از داروخانه‌ها، مراکز تولید و عرضه اقلام غذایی، آرایشی و بهداشتی خمین انجام شد.

دکتر امیر هاشمی پناه روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پارسال ۲۵۲ موزد بازدید از واحدهای تولید مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی، ۹۶ مورد بازدید از واحدهای عرضه مواد آرایشی و بهداشتی و ۱۴۵ مورد بازدید از داروخانه‌های سطح شهر و ۱۶ مورد بازدید از داروخانه‌های مراکز جامع سلامت در شهرستان خمین انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ مورد بازدید از بیمارستان ، ۴۸ مورد بازدید از اصناف، ۱۰ مورد بازدید از شرکت‌های توزیعی و ۵۷ مورد بازدید از مراکز بهداشتی خمین در سال گذشته از دیگر اقدامات معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در سال گذشته است.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۱۶مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی شهرستان در سال گذشته انجام شد.

هاشمی پناه، نمونه‌برداری از ۷۵ قلم لوازم آرایشی و ۹۱ مورد پایش مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه را از دیگر اقدامات معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی خمین در سال گذشته عنوان کرد و افزود: ۲۵ مورد پروانه مسئول فنی برای واحدهای تولیدی این شهرستان صادر شد.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: پارسال پنج پرونده تخلف به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع داده شده و ۱۶ مورد شکایت مردمی نیز ۱۰۰ درصد پیگیری شد.

هاشمی پناه بیان کرد: همچنیت سال گذشته۴۶ مورد بازرسی و گشت مشترک با تعزیرات، نیروی انتظامی و اداره صمت از عطاری‌های سطح شهر خمین انجام شد.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۱۶ مورد داروی قاچاق و مخدر کشف و ضبط و ۱۸ اخطار کتبی صادر نیز صادر شد و از این تعداد هفت مورد به دادسرا ارجاع و چهار مرکز مهر و موم شد.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۹۲ مورد پایش کامل سلامت محور و بازرسی از عرضه شیرخشک پارسال در این شهرستان انجام شد.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی است و این شهرستان دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.