بجنورد- ایرنا- نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی امروز (سه شنبه) در محل «پارک کوثر» شیروان با حضور مسوولان این شهرستان گشایش یافت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این نمایشگاه در قالب ۱۰ غرفه تولیدات سفال و سرامیک، رودوزی های سنتی، منبت، گلیم، چرم دست دوز، زیورآلات سنتی و گره چینی را به نمایش عموم می گذارد.

حمید رازقی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی خراسان شمالی به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی تا ۱۳ فروردین ماه دایر است، گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت های فرهنگی، آداب‌ و رسوم و صنایع دستی این شهرستان به گردشگران برپا شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان یادآور شد: برخی از غرفه‌ نمایشگاه‌ ها نیز در زیر سیاه‌ چادرها دایر شده است.

به گزارش ایرنا، صنایع‌دستی در استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی، انسانی از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال‌های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.

انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.