بیش از سه میلیارد ریال صنایع دستی خراسان شمالی در نمایشگاه گردشگری تهران فروخته شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صنایع دستی استان در نمایشگاه گردشگری تهران فروخته شد که بیشتر آن فرش و قالیچه ترکمن بود.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، علی مستوفیان روز چهارشنبه گفت: صنایع دستی عرضه شده در نمایشگاه شامل گلیم، سوزن‌دوزی، صنایع‌دستی چوب، چرم، سفال و سرامیک، کلاه کرکی، قالیچه‌های دورو ترکمن، پارچه‌بافی و عروسک بافی، رودوزی‌های سنتی و لباس محلی عرضه شده در این نمایشگاه بود.

وی با اشاره به استقبال عمومی از خرید محصولات صنایع‌دستی استان، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی هنر هنرمندان صنایع‌دستی و فراهم‌کردن زمینه فروش تولیدات صنایع‌دستی و آشنایی هر چه بیشتر مردم باهنر صنایع‌دستی هر منطقه بود.

مستوفیان یادآور شد: بیش از ۱۸ هزار هنرمند در ۶۱ رشته در سطح استان در رشته‌های گلیم‌بافی، نساجی سنتی، ساخت سازهای سنتی، ساخت زیورآلات، چرم دست‌دوز، سنگ‌های قیمتی در استان مشغول به فعالیت هستند.

سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ ۹ لغایت ۱۲ بهمن در تهران برگزار شد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴درصد از این جمعیت در روستاهای استان سکونت دارند و همین امر گردشگری روستای را به عنوان یکی از مزیت های استان برجسته می کند.

این استان دارای بیش از ١١۵ جاذبه گردشگری، دو منطقه نمونه ملی، ٢٢ منطقه نمونه گردشگری استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha