تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعت‌هایی از وقت امروز و فردا با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران در برخی نقاط استان و روی دریا، دور از انتظار نخواهد بود.

پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین امروز و فردا در سواحل جنوبی، طی ساعت‌هایی با افزایش سرعت باد شمالی، دریا تا حدودی متلاطم پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: از روز سه شنبه تا پایان هفته، سواحل استان در اغلب ساعات آرام پیش‌بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استانغ کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در مدت یاد شده جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی بر روی دریا طی ساعت‌هایی، ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی طی ساعت‌هایی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول ۰۰:۴۱، جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۰ ، مد دریا ساعت ۱۲:۰۸ و جزر دوم ساعت ۲۰:۰۹ خواهد بود.