یاسوج- ایرنا- رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از اعمال محدودیت های ترافیکی در جاده های برون شهری استان خبر داد و گفت: با توجه به روز طبیعت و ترافیک سنگین و آغاز بازگشت مسافران نوروزی تردد کامیون ها، تریلر و کشنده‌ها در محورهای مواصلاتی این استان تا ۱۴ فروردین ممنوع است.

سرهنگ حسن دانایار روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز روز طبیعت است و شاهد موج بازگشت مسافران و ترافیک سنگین در محورهای استان هستیم نیاز است رانندگان این دستگاه ها (کامیون، کامیونت‌ها، تریلر و کشنده‌ها) از تردد در محورهای مواصلاتی این استان خوداری کنند.

وی با اشاره به حضور فعال تیم های گشت زنی پلیس در روز طبیعت تصریح کرد: در صورت مشاهده به جزء کامیون‌های حامل مواد غذایی و فاسدشدنی دیگر خودروها (کامیون، کامیونت‌ها، تریلر و کشنده‌ها) متوقف و اعمال قانون خواهند شد.

دانایار اضافه کرد: برای حفظ سلامت و امنیت جان مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرها ایستگاه‌های پلیس و پلیس راه خودروهای وانت که مسافر داشته باشند به مبدا برگشت داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت جوی این استان و احتمال بارش باران تجهیزات ایمنی و زمستانی به همراه داشته باشند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.
این استان بیش از ۴۰ گردنه برفگیر و حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانیم:

تردد نوروزی در جاده های کهگیلویه وبویراحمد ۶درصد کاهش یافت

تصادفات نوروزی در کهگیلویه وبویراحمد روند کاهشی داشته است

هوای کهگیلویه و بویراحمد سه روز آینده بارانی است