قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: ۷۱۳ هزار و ۴۸۰ گردشگر از ۲۴ اسفندماه گذشته تا پایان تعطیلات رسمی نوروز از مراکز و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

علیرضا خزائلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: کاروانسرای سعدالسلطنه، دولتخانه صفوی و موزه‌های مستقر در این مجموعه، آستان مقدس امامزاده‌ حسین (ع) ، منطقه الموت، مجموعه گردشگری آبشار شاه‌ دره، پل معلق آوج و حسینیه امینی ها بیشترین میزان بازدید را در تعطیلات نوروز به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین از بیش از ۴۵ هزار شب اقامت در استان طی این مدت خبر داد و افزود : طی مدت یاد شده همچنین ۴۵ هزار و ۱۱۸ مسافر در مراکز رسمی و اقامتی استان شامل هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌ گردی، خانه‌ مسافرها، زایرسراها و مراکز غیر رسمی اقامتی شامل مراکز اسکان فرهنگیان، خانه معلم‌، کمپ‌ها و مهمانسراهای اداراتی که به ثبت رسیده‌ بودند، سکنی گزیدند.

خزائلی خاطرنشان کرد: در این مدت و به‌ منظور نظارت بر نحوه ارایه خدمات به مسافران نوروزی، ۹۴۷ بازدید مشترک نظارتی توسط بازرسان ستاد اجرایی خدمات سفر استان از تاسیسات گردشگری سطح استان قزوین نیز صورت گرفت.