بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته به همت دولت شاهد اتفاقات خوبی در ۲ سطح ملی و استانی بودیم و توجه ویژه‌ای به ریل‌گذاری در حوزه زیرساختی استان شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت روز سه‌شنبه در دیدار نوروزی مدیران استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان و محکوم کردن حرکت تروریستی اسرائیل در هدف قرار دادن کنسولگری ایران در سوریه، افزود: سال گذشته شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری از جمله حضور حماسی و باشکوه مردم ایران در صحنه‌های مختلف، راهپیمایی‌های روز قدس، ۲۲ بهمن و انتخابات با وجود همه اقدامات دشمن در ناامید کردن مردم بودیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با شرکت گسترده در انتخابات حماسه بزرگی را خلق کردند بیان کرد: با حضور گسترده مردم انقلابی، متدین و دارای تحلیل سیاسی استان در انتخابات، خراسان جنوبی به لحاظ درصد مشارکت در کشور، رتبه دوم را کسب کرد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: این توفیق در حالی رقم خورد که در روز انتخابات در بیرجند دمای منفی ۹ درجه و در سربیشه و قاینات منفی ۱۲ درجه را داشتیم.

وی با بیان اینکه شعار سال گذشته" مهار تورم، رشد تولید" بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری که با کسی تعارف ندارند و واقعیت‌ها را بیان می‌کنند، در این خصوص گفتند: "در ارزیابی از کارهای انجام شده در هر دوبخش شعار سال پیشرفت‌هایی را داشتیم اما به قدر مطلوب نبود".

قناعت عنوان کرد: مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولان کشور در این زمینه تداوم اقدامات سال گذشته، با سرعت و شتاب بیشتر در سال جاری است.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته در سطوح ملی و استانی شاهد اتفاقات بسیار خوبی بودیم، افزود: از جمله اتفاقات خوب سال قبل می‌توان به رشد اقتصادی بالای چهار درصد اشاره کرد و این در حالی بود که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کمتر از یک درصد بوده است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در اوایل دولت سیزدهم بعضی معتقد بودند تورم سه رقمی خواهد شد اما آمارها نشانگر آن است که تورم نقطه به نقطه از ۵۰ به ۳۰ درصد و در مجموع به حدود ۴۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از منظر اجرای پروژه‌های عدالت محور مانند طرح کالابرگ الکترونیکی، بیمه رایگان سلامت ۱۲ میلیون نفر، تکمیل و احداث راه‌های روستایی، تکمیل بیمارستان های نیمه تمام که در خوسف و بشرویه خراسان جنوبی هم ۲ بیمارستان سال ۱۴۰۳ تکمیل شده و کارهای خوبی در سال گذشته انجام شده است.

قناعت با بیان اینکه در سال جاری تخت‌های درمانی به ۹ هزار افزایش خواهد یافت، افزود: توسعه اینترنت و فیبرنوری، احیای هفت هزار واحد تولیدی راکد که از این تعداد ۲۶۷ واحد در خراسان جنوبی بوده نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی عنوان کرد: ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور، پرتاب سه ماهواره به فضا معادل ۱۳ سال گذشته، سرمایه‌گذاری خارجی حدود ۱۱ میلیارد دلاری و نیز از دیگر اقدامات شاخص انجام شده در سال گذشته است.

استاندار خراسان جنوبی درباره اقدامات انجام شده در استان هم گفت: در خراسان جنوبی شاهد آغاز پروژه راه آهن بودیم که از دغدغه‌های اصلی مردم بود و ۱۵ شهریور با حضور رئیس جمهور فعال شد و در حال حاضر از ۱۵ قطعه داخل استان، ۱۳ قطعه آن فعال است.

وی از انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی به عنوان یکی از ابر پروژه‌های ملی در استان یاد کرد و افزود: این پروژه با هدف تخصیص ۶۰ میلیون متر مکعب در سال برای رفع نیاز آبی خراسان جنوبی در سال ۱۴۲۵ اجرا می‌شود.

قناعت اظهار کرد: انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه هم یکی دیگر از ابر پروژه‌های در حال انجام در خراسان جنوبی است.

وی از احیای ۴۶۶ واحد راکد و یا نیمه فعال استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خبر داد و با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان گفت: در ۲ سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال برای برق‌رسانی در استان هزینه شده و پروژه‌هایی به ارزش ۶۳۰ میلیارد ریال هم در این حوزه آماده افتتاح است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته پست‌های ۴۰۰ کیلو ولت برق نهبندان و فردوس کلنگ‌زنی شد که همه این اقدامات نشان می‌دهد ریل‌گذاری بسیار خوبی در حوزه زیرساختی استان انجام شده است.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی نشان از عجز و ناتوانی این رژیم دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این دیدار گفت: دنیای امروز که انباشته از سرمایه‌های بزرگ، صنایع و انواع امکانات است که تاریخ نظیر نداشته و قاعدتا باید خوبی و خوشی انسان‌ها هم بی‌نظیر می‌بود اما برعکس تلخی‌های امروز نیز در تاریخ نظیر ندارد چون جای عدل و امامت در بعد اندیشه و در بعد میدان و عمل خالی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با اشاره به اینکه این تلخی‌ها در طول تاریخ وجود داشته است، ادامه داد: بعد از پیامبر عقل و امامت از دین حذف و بذر ظلم در جامعه دینی کاشته شد و اکنون محصول آن را می‌بینیم.

وی اظهار کرد: مرحوم رشید رضا عالم بزرگ مصری می گوید: «یکی از شخصیت های اروپایی گفته بود که اگر می دانستیم معاویه چه قیافه ای داشته، مجسمه طلای او را سر چهار راه های کشورهای اروپایی نصب می کردیم زیرا اگر معاویه جلوی علی را نمی‌گرفت همه دنیا مسلمان می‌شدند و نوبت به ما اروپایی ها نمی‌رسید.»

امام جمعه بیرجند بیان کرد: عدل و عدالت می‌تواند جامعه بشری را مدیریت کرده و به جایگاه مطلوب برساند، باید رهبری جامعه در دست کسانی که امین خداوند و دوستار بشر هستند قرار گیرد اما وقتی رهبری جهان در دست ظالمان باشد، جامعه در تلخی ها قرار می گیرد.

وی افزود: ستمگران جهانی به هیچ قانونی پایبند نیستند، هرچه در جهان وجود دارد جز تزویر، دروغ و بی عدالتی نیست و رهبران فعلی جهان به هیچ قانونی پایبند نیستند، سازمان ملل، دادگاه لاهه، آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ قانونی را قبول ندارند و سوابق پلیدی در کارنامه خود دارند که طومار سیاه و سوابق نگین ستمگران جهانی سبب شده تا هر انسانی نسبت به آنها ننگ داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این ظالمان کسانی هستند که هر کجا انسان پستی بوده بر بهترین انسان‌ها مسلط می‌سازند و در مقابل ارزش‌ها و دین می‌ایستند.

وی ادامه داد: در کار اداری خود تنها به عنوان مسئول اداره کار نکنید و بیش از مسئولیت کار اداری باید مسئولیت بشری و وجدانی در مقابله با گرگ‌های جهانی داشته باشید و به شکل جهادی کار انجام دهید؛ ستمگران عالم برای تسلط تمام دنیا برنامه‌ریزی کرده اند و منظورشان تنها غزه نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه این تجربیات تلخ که شاهد آن هستیم خود انگیزه شیرینی بوده که هر کسی در وسع خود در مقابل ظلم و بی عدالتی با عدالت رفتار کند، تاکید کرد: عدل کار بایسته‌ای می‌باشد که اگر انجام نشود ترک فعل است.

وی در ادامه گفت: تا کی می خواهیم بی تفاوت باشیم لذا سال جدید را غیر از کارمندی دولت به عنوان کارمند امام زمان (عج) سر کار بروید چون حاجت امام عصر برقراری عدالت است، هر کس باید به اندازه خودش برای گسترش عدالت در جهان تلاش کند، کسانی که درست و بایسته عمل کنند در دوره آخر زمان ارزش آنها بیشتر از افرادی بوده که بعد از ظهور به این جایگاه دست یابند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: امام خمینی (ره) بعد از حادثه فیضیه در سال ۱۳۴۲ هدف از قیام خود را سه ماموریت عنوان کرد، اولین ماموریت امام تشکیل حکومت اسلامی به عنوان پایگاه مستحکم دین خدا و بندگان خدا بوده که اگر نبود ستمگران به سادترین وجه به دنیا مسلط می‌شدند.

وی تصریح کرد: دومین ماموریت امام راحل بیداری جهانی بود که امروز شاهد این هستیم که مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی از دولت های خود جدا شده اند بنابراین بیداری جهانی امروز نتیجه کار امام است؛ فرصت بیداری جهانی را نباید از دست بدهیم، متاسفانه با وجود این بیداری هنوز کسانی هستند که رو به قبله انگلیس می خوابند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران هر بخشی موظف هستند که زیرمجموعه خود را دوست بدارند و نگذارند که رشوه بگیرند و خیانت و ترک فعل کنند.