کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه از جا به جایی ۱۰ هزار و ۶۱۹ مسافر در ایام نوروز به وسیله ۱۰۶ پرواز خبر داد.

مجتبی بیاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این آمار مربوط به ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین می شود و هم اکنون نیز ۴۰ پرواز هفتگی در فرودگاه کرمانشاه به مقصدهای تهران، مشهد و عسلویه فعال است.

وی افزود: روزانه یک پرواز به مقصد مشهد توسط شرکت های هواپیمایی آوا و سپهران انجام می شود و به مقصد تهران نیز روزانه ۲ تا چهار پرواز توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر و ماهان صورت می گیرد.

به گفته بیاتی شرکت ماهان پس از ۱۵ سال پروازهایش را از فرودگاه کرمانشاه از سرگرفته است ضمن اینکه هم اکنون شرکت های هواپیمایی کاسپین و پارس ایر نیز در مسیر عسلویه فعال هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت تعمیر باند اصلی فرودگاه کرمانشاه نیز گفت: فعالیت آسفالت باند در سال جدید شروع شده است و امیدواریم با اتمام کار محدودیت پروازهای شب و پهن پیکر برداشته شود.

بیاتی در پایان در خصوص تعداد کم پروازهای فرودگاه کرمانشاه نیز گفت: این کاهش پرواز به دلیل کمبود هواپیما در کل کشور است و موضوع به وضعیت باند فرودگاه کرمانشاه ارتباط چندانی ندارد.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ ساخته شد و تا قبل از کرونا ۱۷۸ پرواز هفتگی داخلی و خارجی در آن انجام می شد، این آشنیانه مهم و راهبردی غرب کشور علاوه بر کرمانشاه به مسافران سایر استان های همجوار نیز همواره خدمات داده است.

اما فرسوده شدن باند اصلی فرودگاه و طولانی شدن عملیات تعمیر آن باعث شده تا در سال های اخیر تعداد پروازهای هفتگی آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

هم اکنون فرودگاه کرمانشاه ۲ محدودیت پرواز هواپیماهای پهن پیکر و پرواز در شب را دارد و با اتمام عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه این محددیت ها نیز برداشته خواهد شد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، ۲ میلیون و چهار هزار و ۹۷۵ نفر در تعطیلات نوروز امسال از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این استان بازدید کردند.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، سه اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند باعث شده تا استان کرمانشاه در ایام نوروز هر سال به یکی از مقصدهای گردشگری مسافران تبدیل شود.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.