آسفالت باند اصلی فرودگاه کرمانشاه ۵۳ درصد پیشرفت دارد

کرمانشاه- ایرنا - مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه از پیشرفت ۵۳ درصدی آسفالت باند اصلی فرودگاه کرمانشاه خبر داد و گفت: خوشبختانه به فصل آسفالت رسیدیم و سه کارخانه آسفالت ما نیز فعال است.

مجتبی بیاتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سه دستگاه فینیشر در پروژه آسفالت باند فرودگاه است، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ متر از باند اصلی تا ۲ لایه و ۶۰۰ متر نیز تا سه لایه آسفالت شده است.

به گفته وی کل طول باند اصلی فرودگاه کرمانشاه سه هزار و ۴۰۰ متر است و عملیات بهسازی شامل چهار لایه خاکی و نیز چهار لایه آسفالت می شود.

بیاتی دلیل کند بودن عملیات بهسازی باند اصلی را به دلیل رعایت استاندارد FAA آمریکا و انجام ۱۰ هزار آزمایش بیان کرد و گفت: خوشبختانه شرکت فرودگاه های کشور از نظر تامین مالی پروژه کاملا پای کار است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در خصوص زمان احتمالی پایان عملیات بهسازی و آسفالت باند اصلی فرودگاه نیز گفت: پیمانکار قول داده تا شهریور ماه کار را تمام کند.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ ساخته شد، این فرودگاه مهم و راهبردی غرب کشور همواره به مسافران استان های همجوار نیز خدمات داده است اما متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل عملیات بهسازی باند اصلی تعداد پروازهای آن روندی کاهشی داشته است به گونه ای که تا قبل از همه گیری بیماری کرونا ۱۷۸ پرواز هفتگی داخلی و خارجی در آن انجام می شد.

هم اکنون ۴۶ پرواز هفتگی به مقصدهای تهران، مشهد ، عسلویه و قشم از فرودگاه کرمانشاه انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha