همدان-ایرنا- شهردار همدان با اشاره به فعالیت های گسترده شهرداری در ورزش شهروندی گفت: نشاط اجتماعی رویکرد اصلی مدیریت شهری در توسعه ورزش بین شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمسعود حسینی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای هیات رئیسه هیات ورزش‌های همگانی شهرستان همدان اظهار کرد: تقویت جسم و روح افراد جامعه با رونق ورزش تحقق می یابد و موجب نشاط اجتماعی و تندرستی شهروندان‌ می‌شود.

وی بیان کرد: در سال های گذشته برنامه های متنوع در ورزش شهروندی برگزار کردیم و سال گذشته شاهد مشارکت ۲۵ هزار نفر همدانی در این فعالیت ها بودیم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه از مشارکت و همکاری هیات ورزش‌های همگانی استقبال می کنیم، گفت: این همکاری باید به گونه ای باشد که تنها به توسعه و رونق ورزش در بین شهروندان منجر شده و مجریان برنامه ها به دور از هر گونه منافع و گرایش ها، فقط در راستای خدمت خالصانه به مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: ایجاد ساختار برنامه محور و زمانبندی مشخص در برگزاری رویدادها مهمترین نیاز در برگزاری فعالیت های فرهنگی و ورزشی است.

حسینی خواستار برگزاری نشست بین معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری و هیات ورزش‌های همگانی همدان شد و افزود: هموار اعتقاد به توسعه ورزش در عرصه های مختلف به ویژه در نقاط کمتر برخوردار داشته‌ ایم.

وی با قدردانی از تلاش خالصانه مدیران و پرسنل شهرداری همدان در ارتقا سطح خدمات و رضایتمندی شهروندان گفت: فعالیت های حوزه مدیریت شهری فراتر از بسیاری از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی شهرستان همدان نیز در این نشست گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ کمیته زیر مجموعه این هیات فعالیت دارند.

سعید پناه آبادی افزود: ورزش های همگانی سرشار از رشته های پرنشاط، غیر تخصصی و در دسترس عموم مردم است.

وی از ورزش های روزانه به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین ورزش ها بین آحاد جامعه نام برد و افزود: هم اکنون بیش از ۴۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح شهر همدان فعال است.

وی خواستار حمایت شهرداری از هیات ورزش‌های همگانی همدان شد و اظهار کرد: مربیان ایستگاه های ورزش صبحگاهی نیاز به حمایت مالی دارند.

وی افزود: از آنجا که شهرداری ها متولی ورزش شهروندی هستند، انتظار داریم با حمایت از مربیان فعال ورزش های روزانه همچون صبحگاهی، به ارتقا سطح آموزش شهروندان در حوزه ورزش کمک کند.

در این نشست مقرر شد نشست مشترک هیات ورزش‌های همگانی شهرستان همدان و معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری همدان برای عقد تفاهم نامه همکاری برگزار شود.