تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی بوکس روسیه گفت: نحوه مبارزه برخی از بوکسورهای ایرانی را دوست دارم و معتقدم آنها می‌توانند به سهمیه المپیک برسند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی بوکس روسیه، روز ۱۵ فروردین ماه جهت برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی ایران، با کاروانی ۱۱ نفره وارد تهران شد. این اردو تا پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد و طی آن، دو تیم طی روزهای دوشنبه و چهارشنبه دیدار دوستانه برگزار خواهند کرد.

بر این اساس، سرگئی زلینوم، سرمربی تیم ملی بوکس روسیه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که با تیم ملی ایران، اردوی مشترکی در تهران داریم. برخی از ملی‌پوشان ایران را خیلی باکیفیت دیدم و نحوه مبارزه آنها را دوست داشتم.

وی افزود: کادر فنی ما پس از نخستین تمرین با تیم ایران، معتقدند که بعضی از بوکسورهای ایرانی می‌توانند در مسابقات گزینشی تایلند به سهمیه المپیک پاریس دست یابند.

زلینوم بیان کرد: امیدوارم تیم ملی ایران نیز به روسیه سفر کند تا آنجا هم با یکدیگر به تمرین بپردازیم. البته با همین نفراتی که به تهران آمده‌ایم، به‌ زودی راهی تورنمنت قرقیزستان می‌شویم که مسابقات سطح بالایی است. شنیده‌ام تیم ایران نیز در این مسابقات حضور می‌یابد که از این بابت خوشحال هستم.

وی در خصوص نبود ورزشکاران و بوکسورهای روسیه در المپیک پاریس، عنوان کرد: این تصمیمات موجب نمی‌شود که ورزشکاران روسیه، انگیزه خود را از دست بدهند. ما در تمامی تورنمنت‌ها حضور پیدا می‌کنیم تا خلاء غیبت در المپیک احساس نشود. ما خودمان را برای مسابقات مهم دیگر آماده می کنیم و هدف اصلی، پیکارهای قهرمانی جهان است.