قرچک - ایرنا - رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان قرچک گفت: همزمان با فرا رسیدن روز عید سعید فطر، ۹۱ پایگاه زیر نظر کمیته امداد، نسبت به جمع‌آوری فطریه مردم قرچک اقدام می‌کند.

داود زنگنه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با برگزاری جلسات ستاد زکات، ۹۱ پایگاه شامل پایگاه‌های کمیته امداد حضرت امام(ره)، بهزیستی و مؤسسات خیریه دارای پروانه فعالیت معتبر از مراجع قانونی در مناطق مختلف شهرستان قرچک مستقر شده و تا پایان هفته نسبت به جمع آوری فطریه و کفاره اقدام می‌کنند.

وی افزود: همه صندوق‌های کمیته جمع‌آوری زکات فطره دارای هولوگرام بوده و نیروهای انتظامی ضمن گشت‌زنی و سرکشی از پایگاه‌ها با تخلفات در این زمینه برخورد خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۹۱ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد برای جمع‌آوری فطریه عام و سادات و کفاره مردم در مسجد جامع، پلیس راه، ابتدای خیابان محمدآباد و حسینیه‌های شهر و روستاها مستقر می‌شوند و تمامی پایگاه‌های کمیته امداد به دستگاه کارتخوان مجهز است و مردم می ‎توانند به راحتی فطریه و کفاره خود را اهدا کنند.

زنگنه اضافه کرد: علاوه بر این، تمهیدات لازم جهت پرداخت غیرحضوری زکات فطره و کفاره اتخاذ شده و به این منظور شماره کارت ۳۳۲۳ ۵٠٠۵ ۹۹۷۹ ۶٠۳۷ برای فطریه عام ، شماره کارت ۱۵۹۹ ۵۰۰۶ ۹۹۷۹ ۶۰۳۷ فطریه سادات، شماره کارت ۹۸۶۵ ۵۰۰۶ ۹۹۷۹ ۶۰۳۷ کفاره غیر عمد و شماره ۸۱۳۰ ۵۰۰۷ ۹۹۷۹ ۶۰۳۷ برای کفاره عمد در نظر گرفته شده است.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.