خمین - ایرنا - خطیب جمعه خمین گفت: جمهوری اسلامی ایران معادله بازدارندگی خود را در هجمه‌های رژیم صهیونیستی تثبیت کرده است و این رژیم چنین مسئله‌ای را به خوبی متوجه شده است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین افزود: حوادث تلخ در غزه کام مردم آزادی خواه جهان را در ماه مبارک رمضان تلخ کرد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در ۶ ماه گذشته هیچ دستاوردی در غزه نداشته است و جنایات اخیر این رژیم نسل کش در کنسولگری ایران در سوریه زمینه‌های نابودی خود را فراهم کرده است.

امام جمعه خمین اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در باتلاقی است که باید به تنهایی راه نجات خود را پیدا کند.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به شهادت فرزندان اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی گفت: نزدیک به ۶۰ نفر از اقوام اسماعیل هنیه در جنگ غزه به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در حال پایه گذاری تمدن نوین برای دنیا و آخرت مردم دنیا است.

امام جمعه خمین فرهنگ را از اولویت‌های نظام اسلامی دانست و ادامه داد: بخش های دیگر نظیر اقتصاد و سیاست با فرهنگ جهت پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام میرصادقی اظهار کرد: مسائل فرهنگی به‌عنوان یک چالش از سوی کشورهای مستکبر و رژیم صهیونیستی بر نظام اسلامی تحمیل شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر اصول و مبادی دین تاکید دارند و براساس فرمایشات ایشان حجاب از واجبات دین است.

خطیب جمعه خمین بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی به دنبال دیندار کردن مردم با زور نیست اما باید حاکمیت دینی با هنجارشکنی های اجتماعی مقابله می‌کند.

حجت الاسلام میرصادقی یادآور شد: فردا طرح کامل برخورد با هنجار شکنان و اهانت کنندگان به دین و اعتقادات مردم اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی اسلامی ، اسلام ناب در بین مسلمان رواج پیدا کرد و جمهوری اسلامی تمام مولفه های اسلامی را پیش برده است.

امام جمعه خمین تامین امور مادی و رفاهی مردم را از وظایف حکومت اسلامی بیان کرد و افزود: اگر این امور مادی و رفاهی موجب دلبستگی بیش از حد مردم به مسائل مادی شود ، مردم را از رسیدن به سعادت به‌عنوان هدف اصلی حکومت اسلامی باز می دارد.

خطیب جمعه خمین به نمازگزاران توصیه کرد، دستاوردهای عبادی ماه مبارک رمضان در طول سال حفظ شود.

امام جمعه خمین با اشاره به ۲۹ فروردین و روز ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی با بزرگمردان همچون شهیدان بابایی، صیاد شیرازی و شیرودی معماری جدیدی از بعد نظامی انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت و مانند سد محکم در مقابل قدرت‌ها ایستاده است.

امام جمعه خمین گفت: نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و پدافند هوایی، ارتش جمهوری اسلامی ایران را به قدرت مندترین ارتش منطقه و دنیا تبدیل خواهد کرد.

خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای بخشهای مرکزی و کمره است.