اسماعیل عرشیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طراحی و احداث ۱۱ تقاطع غیر همسطح در دستور کار جدی شهرداری قزوین گرفته و مطالعات ترافیکی آن نیز هم اکنون در حال انجام و بررسی است.
وی ادامه داد: طراحی و احداث این تقاطع ها موجب کاهش میزان آلودگی هوا و معضل رفع ترافیک شهر قزوین خواهد شد و در مطالعات این طرح ها نحوه هدایت آب های سطحی در محل تقاطع هم در نظر گرفته می شود.
عرشیان به ویژگی های این تقاطع ها اشاره کرد و یادآور شد: یکی از این ویژگی ها، استفاده از نرم افرارهای شبیه ساز ترافیکی برای پیش بینی وضعیت ترافیک قبل و بعد از احداث هر تقاطع است.
به گفته این مسوول، احداث و طراحی تقاطع های یاد شده به رفع گرههای ترافیکی در تقاطعهای معلم - شهید چگینی، ادامه بلوار معلم و اتصال به کمربندی شرق (آیت الله باریک بین)، اتصال سه راه بند ارنجک (بلوار آیت الله باریک بین) به میدان مینودر خواهد شد.
عرشیان ادامه داد: همچنین گرههای ترافیکی در سایر تقاطعها از جمله معلم - شهید سپهبد سردار سلیمانی، به روز رسانی طرح هندسی بلوار معلم - دانشگاه، تقاطع میدان سید حسن نصرالله و اصلاح امتداد آن در میدان ارتش، تقاطع شورا - امیرکبیر، میدان مادر و اتصال آن به بلوار باهنر و تقاطع بلوار مطهری - چگینی نیز با کاهش بار ترافیکی همراه خواهند شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: طراحی و مطالعات ۱۱ تقاطع غیر همسطح تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام می رسد و مراحل ساخت و احداث آنها نیز پس از تصویب شورای ترافیک استان عملیاتی می شود.