قزوین - ایرنا - مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: مرحوم آیت الله باریک بین علاوه بر توجه جدی به مدیریت حوزه‌های علیمه در راستای تاسیس دانشگاه‌ها و مراکز علمی سعی و تلاش جدی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رضا کاظم لو شامگاه دوشنبه در گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله باریک بین اظهار کرد: مرحوم آیت الله باریک بین در ساخت و تاسیس مراکز علمی و دانشگاهی نیز پیشگام بود و حتی در دوران دفاع مقدس و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و دیدار با رزمندگان اسلام روحیه مضاعفی به آنان می‌داد.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله باریک بین علاوه بر اینکه توجه جدی به حوزه های علمیه داشتند، در زمینه‌های مختلف نیز ورود کردند که نمونه آن تاسیس صندوق قرض الحسنه و همچنین تهیه جهیزیه نوعروسان بود که با تاسیس بنیان ازدواج از یادگاری گذاشتند.

حجت الاسلام کاظم لو بیان کرد: آیت الله باریک بین در زمان حیات ارزشمند خود تجسم تقوا بودند و تلاش‌های ماندگاری در زمینه احداث مدارس علمیه و حوزه علمیه خواهران داشتند.

به گفته این مسوول، مرحوم باریک بین در پیروزی و شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی و همراهی با علمای این شهر نقش اثرگزاری داشتند که هرگز از یاد و خاطره‌ها پاک نمی‌شود.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم هاشمیان همسر مرحوم آیت الله باریک بین نیز بیان کرد: این بانوی بزرگوار نیز در همه عرصه‌های مختلف این نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه و همیار مرحوم آیت الله باریک بودند.

گفتنی است، آیت الله هادی باریک‌بین متولد ۱۳۰۹ از سال ۶۰ تا ۹۳ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین بود؛ او همچنین سه دوره نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری و نیز عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بود.

شهید مرتضی باریک بین فرزند مرحوم آیت الله باریک است که در سن ۱۹ سالگی در جاده دزفول - شوش بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.