۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 84930920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خداوند در مساله ازدواج و فرزندآوری رزق انسان را تضمین کرده است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند در مساله ازدواج و فرزندآوری رزق انسان را تضمین کرده، گفت: خداوند رزاقی است که رشته رزق او ناگسستنی و هیچ چیزی این رشته را قطع نمی‌کند مگر اینکه ما خودمان انسدادی در رزق ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در نشست علمی طلاب حوزه علمیه خواهران که با موضوع آسیب‌شناسی جمعیت با چالش فقر برگزار شد، اظهار داشت: وقتی خداوند ما را به تعالی فرا می‌خواند یعنی می‌فرماید از زمین‌گیر بودن، عادت‌های قومی و قبیله‌ای، روزمرگی و زندگی حیوانی هجرت و قیام کنید، برخیزید و به‌ دنبال علو مرتبه باشید.

به گفته وی، خداوند توسط پیغمبر اکرم (ص) می‌خواهد ما را اعتلا دهد و به ما می‌گوید از نگاه‌های سخیف، مشرکانه و مادی‌گرایانه دست بردارید و به‌ سوی تعالی بروید.

امام جمعه قزوین فرق تلاوت با قرائت قرآن را مانند فرق اقامه نماز و خواندن آن دانست و گفت: نماز خواندن تنها خواندن است اما اقامه کردن نماز این‌ گونه است که اگر کسی نماز را اقامه کند این نماز او را از فحشا و منکر باز می‌دارد، نمازی که اقامه می‌شود دروغ، غیبت، تکبر، حرام‌خواری و حسادت با آن جمع نمی‌شود، قرائت قرآن نیز صرفا خواندن آن است اما تلاوت این است که به‌ دنبال قرآن راه بیفتیم و طبق آن حرکت کنیم.

رییس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: وظیفه دینی ماست که خودمان در این شرک نباشیم و دیگران را هم از این شرک برحذر بداریم، امروز مهم‌ترین مقوله جهاد تببین همین‌هاست، خداوند به پیغمبر می‌فرماید به آن‌ها بگو رزق و اطعام شما و عائله‌تان با من است.

 آیت‌الله عابدینی افزود: گاهی، برخی‌ها ازدواج نمی‌کنند و زمانی که دلیلش را از آن‌ها می‌پرسیم می‌گویند ما الان تنها هستیم در تامین نان و آب‌مان مانده‌ایم، چه برسد کسی بخواهد همراه ما باشد در حالی که خداوند تامین زندگی انسان را تضمین کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: در نیمه نخست امسال هفت هزار و ۲۱۳ مورد ولادت در سطح استان به ثبت رسیده در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و ۶۳۴ مورد بود، یعنی امسال ۵.۵ درصد کاهش ولادت داشته‌ایم که این شیب بسیار تندی است و اگر دانشگاه‌ها، حوزویان، مبلغان و مسوولان به دنبال راه چاره‌ای برای این مساله نباشند، این شیب تند جامعه ما را تضعیف می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha