بوشهر-ایرنا- آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرهای "کاکی "و "دیلم " بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان بوشهر ۶۰ هزار نفر شرکت کردند و برترین‎‌های این دوره به مرحله استانی راه یافتند.

"محمود حق‌دوست " افزود: اکنون مرحله استانی با حضور ۲ هزار دانش آموز به میزبانی منطقه کاکی در بخش دانش‌آموزان دختر و شهرستان دیلم در بخش دانش‌آموزان پسر به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای ترویج معارف قرآنی از دوران دانش‌آموزی باید به عنوان یک رسالت مهم و دینی تلاش کرد تا حضور دانش آموزان درفعالیت‌های قرآنی فعال و چشمگیر باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: طرح مسطوران و پیوند مسجد، منزل و مدرسه برای دانش آموزان این استان اجرایی شده است.

حق دوست یادآور شد: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای نمازخانه‌های مدارس استان بوشهر اختصاص پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: انتظار می رود با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها گام‌های پویا و موثری در حوزه فعالیت های تربیتی و پرورشی دانش آموزان هم استانی برداشته شود.