تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از آغاز عملیات اجرایی پل دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش در شرق بلوار سوهانک خبر داد و گفت: این پل دارای پنج شمع ستون و هفت پایه با عرشه فلزی خواهد بود.

مهدی صداقتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری اینکه احداث نخستین پل دوربرگردان بزرگراه ارتش در دوره ششم مدیریت شهری در شرق بلوار نیروی زمینی احداث و در بهمن ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید، افزود: عملیات اجرایی دومین پل دوربرگردان نیز فروردین‌ امسال آغاز شده است.

وی درباره معارضین احتمالی این پروژه اظهار کرد: کابل برق هوایی فشارقوی ۶۳ کیلوولت، تیرهای برق ۲۰ کیلوولت، بخشی از کانال آب ازگل، لوله‌های ۸۰۰ و ۴۰۰ میلی‌متری آب و فیبرنوری جزء معارضین این پروژه به شمار می‌آیند.

صداقتی بهبود دسترسی‌ها در محله سوهانک، شهرک کوی یاس، دانشگاه آزاداسلامی و برج‌های مسکونی در این محدوده و ایمن‌سازی ترافیکی ناشی از حذف دور برگردان همسطح را از مهمترین عملکردهای ترافیکی گشایش دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش در شرق بلوار سوهانک دانست.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، کار حفاری شمع‌های مورد نیاز برای احداث این پل دوربرگردان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی در صورت رفع به موقع معارضین، پاییز امسال به سرانجام برسد.

به گزارش ایرنا، با تکمیل طرح احداث دور برگردان برگردان بزرگراه ارتش میزان ترافیک در منطقه سوهانک کاهش چشمگیری خواهد داشت.