بابک کاوهئیان روز سه شنبه در گفتوگو با ایرنا اظهار کرد: براساس سامانههای هوشمند جادهای، ۲۹ درصد از ناوگان باری در جادههای استان در سال گذشته دارای اضافه بار بودهاند.
وی با اشاره به اینکه افزایش تناژ به شدت زیر ساخت راه و ایمنی جان مردم را در استان به مخاطره میاندازد، افزود: در این راستا شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال گذشته با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و این روند امسال نیز ادامه دارد.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای بوشهر عنوان کرد: اضافه تناژ ناوگان، علاوه بر این که سیستم ترمز خودرو را به مخاطره میاندازد و درصورت برخورد با خودروهای سواری حادثه آفرین است، زیرساخت جادهای را نیز به شدت تخریب میکند.
کاوه ئیان یادآور شد: بیشترین اضافه تناژ مربوط به ناوگان حمل مصالح ساختمانی است که در محورهای مواصلاتی "بوشهر-برازجان"، "برازجان- دالکی" و جادههای پیرامونی شهرهای "کنگان"، "دیر" و "خورموج" رخ میدهد.
وی بیان کرد: نظارت بر اضافه تناژ ناوگان در قالب گشتهای مشترک با پلیس راه و انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالا در کلیه محورها به خصوص مبادی بارگیری معادن و پاسگاههای پلیس راه انجام میشود.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای بوشهر عنوان کرد: همچنین از طریق نظارت و کنترل ناوگان باری توسط باسکولهای ثابت و سیار در مبادی بارگیری (معادن)، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اضافه تناژ انجام می شود.
وی یادآور شد: ناوگان باری که فاقد بارنامه یا دارای اضافه تناژ باشند، با همکاری پلیس راه مشمول توقیف وسیله نقلیه، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان میشوند.