خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: غفلت از امر به معروف و نهی از منکر افزایش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، حمیدکمانکش روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی خمین افزود: امربه معروف در تمام ادیان و جوامع تحت نام های دیگر براساس منفعت شخصی وجود دارد.

وی ادامه داد: دولتی کردن امربه معروف و نهی از منکر ،مردم را نسبت به آسیب ها و تهدیدهای جامعه بی تفاوت می‌کند.

کمانکش در بخش دیگری از سخنان خود گفت:شناسایی مفاخر خمین با هدف احداث و نصب سردیس مفاخر و بزرگان شهرستان در دستورکار دستگاه های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ مفاخر و بزرگان و معرفی آنها به نسل جوان و گردشگران است.

فرماندار خمین افزود: کمیته کارشناسی در ابعاد مختلف شناسایی شخصیت ها، نحوه و مکان نصب سردیس ها تشکیل شود.

امام جمعه خمین نیز در این نشست گفت: گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند نگاه عمیق روانشناسانه و جامعه شناسانه نخبگان دانشگاه است.

حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی تاکید کرد: تذکر به افراد با نهایت رعایت تدبیر ، دقت، ظرافت و با مشورت انجام شود.

وی اظهار کرد: استفاده از روش‌های درست در اجرای فریضه امر به معروف خیرخواهی است و درغیر این صورت و در صورتی که خارج از مشورت و خرد جمعی صورت گیرد، خود تبدیل به آسیب می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین نیز در این نشست گفت: نهادینه سازی امربه معروف و نهی از منکر و تبدیل آن به یک فرهنگ غالب و مستمر در جامعه معلول علل و عوامل متعدد است.

آزاده محمدی ادامه داد: تحقق این امر مهم مستلزم برنامه ریزی جامع و متناسب با زمان و توجه به ویژگی های فردی و اجتماعی جامعه مخاطب است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خمین نیز گفت: ظرفیت های بیت تاریخی امام خمینی(ره) مغفول مانده است و این مکان باید به خانه موزه تبدیل شود.

علی مشهدی بیان کرد: بیت امام راحل بهترین مکان برای نصب سردیس مفاخر شهرستان است.