به گزارش ایرنا، مجتبی محمودی شامگاه یکشنبه در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: دریافت مجوز ورود ناوگان خارجی به منطقه یکی از کارهای خوب صورت گرفته بود و ظرفیت بزرگی برای ناوگان خارجی وجود دارد و هنوز برای استفاده از این ظرفیت فاصله زیادی داریم.
وی افزود: ناوگان خارجی از کشور مقصد به منطقه می آید و مستقیم و بدون واسطه بار را بارگیری می کند و کارهای مختلف فرآیند صادرات همچون گمرک و بیمه هم در اینجا صورت می گیرد.
محمودی با بیان اینکه ناوگان ما از ۱۷ هزار به ۳۴ هزار دستگاه رسیده است ادامه داد: سالانه چهار و نیم میلیون تن بار در جنوب استان حمل می شود که عمدتا ترهبار و محصول کشاورزی است.
ابطال ۲۳ موافقت اصولی در راستای مبارزه با فساد
وی با اشاره به صدور ۵۸ موافقت اصولی برای ساخت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی بیان کرد: موافقت هایی صادر شده بود ولی کار نمی شد و برخی اهداف سودجویانهای را دنبال می کردند که در راستای سیاست مبارزه با فساد دولت، ۲۳ موافقت اصولی ابطال شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب کرمان یادآور شد: ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن راه ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که باید طبق قانون احداث کنیم.
وی افزود: ۲ هزار و ۴۳۵ کیلومتر از این میزان احداث شده و ۲ هزار کیلومتر دیگر باید احداث کنیم.
محمودی اظهار کرد: میانگین احداث راه روستایی در چهار سال، سالی ۴۲ کیلومتر بوده که در این ۲ سال به سالی ۱۲۳ کیلومتر یعنی سه برابر رسیده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته رتبه اول در جذب قیر در کشور را داشتیم ادامه داد: در حوزه راه روستایی ۱۰۰ قرارداد به مبلغ ۹ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بسته شده است.
همه ظرفیتها را به کار گرفتیم
محمودی با اشاره به اینکه هفت هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال برای حفظ و نگهداری جاده ها قرارداد منعقد شده است گفت: ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال هم در اصلاح نقاط پرحادثه قرارداد امضا کردیم.
وی افزود: سیاست را بر این گذاشتیم از همه ظرفیت ها از جمله بسیج، معادن، بنیاد علوی، سازمان ایمیدرو و ارتش استفاده کنیم و منتظر تصویب اعتبارات نماندیم.
محمودی اضافه کرد: میاینگین قراردادهای چهار سال قبل سالی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود اما در ۲ سال اخیر ۲۵ هزار میلیارد ریال در قالب ۲۵۷ قرارداد در حوزه راهدارای جنوب کرمان قرارداد بستیم.
وی یادآور شد: پروژههایی که ۱۸ تا ۲۰ سال مانده بود و به اتمام نرسیده بود به بهرهبرداری رسید یا ساخت آنها دوباره از سر گرفته شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان اضافه کرد: یکی از این مسیرها جاده قلعه گنج- رمشک - فنوج بود که انجام شد و فقط ۶ کیلومتر آن مانده است.
وی یادآور شد: خارج از وظیفه خود که فقط ساخت راههای روستایی است در حوزه راه های اصلی هم اقدام کردیم.