سید شهرام کهریزی اظهار کرد: سال گذشته کمیسیون ایمنی راه های کشور ایمن سازی ۱۰ نقطه را برای استان کرمانشاه مصوب کرده بود ولی اداره کل راهداری استان مازاد بر آن ۱۰ مورد ۳۱ نقطه حادثه نیز دیگر را هم ایمن سازی کرد.
وی افزود: هم اکنون ایمن سازی ۹ نقطه حادثه خیز دیگر در محوهای مواصلاتی استان کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد در حال انجام است.
کهریزی در خصوص استاندارد شناسایی نقاط خطر ساز در راه ها نیز گفت: امروزه این استاندارد تغییر کرده است و نقاط خطر ساز ثابت نیستند بنابراین شناسایی و اصلاح آنها بصورت مستمر پیگیری و اجرایی می شود.
باز شدن دسترسی های غیرمجاز به وسیله جابه جایی نیوجرسی و گاردریل ها برای دور زدن خودرو را می توان از جمله دلایل ایجاد نقاط پرخطر جدید دانست.
همچنین لزوم بسته شدن راه های دسترسی محلی که خود مردم ایجاد کرده اند، استاندارد نبودن برخی دوربرگردان ها، خط کشی نامناسب راه ها و کیفیت پایین رنگ، تامین نشدن روشنایی برخی مسیرها و نیز دزدی علائم راه از جمله دیگر دلایل ایجاد نقاط خطر ساز است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه تاکید کرد: رفع نقاط پرخطر و افزایش ضریب ایمنی راهها در کاهش تصادفات جاده ای نقش بسزایی دارد و در این راستا سال گذشته در شهرستان پاوه ۱۰ نقطه، اسلام آبادغرب ۴ نقطه، دالاهو ۳ نقطه، روانسر ۱ نقطه، ثلاث باباجانی ۳ نقطه، جوانرود ۳ نقطه، سرپل ذهاب ۳، هرسین ۲ و شهرستان کرمانشاه ۲ نقطه ایمن سازی شده است.
به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع هشت هزار و ۵۱ کیلومتر راه دارد که شامل ۸۹۰ کیلومتر راه شریانی ، ۴۱۷ کیلومتر بزرگراه ، ۵۲۳ کیلومتر راه اصلی ، ۴۵ کیلومتر راه درون شهری و سه هزار و ۷۹ کیلومتر راه فرعی و روستایی می شود.