سرهنگ عبدالحسین زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برابر پیشنهادهایی که می دهیم در این زمینه کارهایی انجام می شود اما متاسفانه حرکت به صورت قطره چکانی است و با مطلوب فاصله داریم.
وی ادامه داد: دور برگردان های کرمانشاه نیاز به ایمن سازی دارد، در جاده روانسر حوادث رخ به رخ زیاد داریم، جاده کوزران به سمت سراب نیلوفر هم نیاز به اصلاح دارد و در محور کرمانشاه - کامیاران علیرغم تغییر جنس جاده و تبدیل شدن به بزرگراه شاهد سرعتی تر شدن حرکت خودروها و خلق حوادث هستیم.
به گفته وی الان بیشترین سوانح در محور کامیاران به دلیل سرعت زیاد اتفاق می افتد و واقعیت این است که اتکای صرف به حضور پلیس و روش های سنتی دیگر جوابگو نیست و باید به سمت سیستمی شدن این محور برویم و از دوربین های کنترل سرعت به خصوص در نواحی پرحادثه بهره ببریم.
زارع تجهیز محور کامیاران - کرمانشاه و محور بیستون - کرمانشاه به دوربین های هوشمند کنترل سرعت را نیازمند همکاری جمعی استانداری و مدیران حوزه راه دانست و تاکید کرد که هوشمند سازی این مسیرها در کاهش سوانح موثر است.
وی در عین حال تصریح کرد که با همکاری خوب مردم آمار سوانح کرمانشاه روند کاهشی دارد به گونه ای که در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش جان باخته و پنج درصد کاهش مجروح داریم.
زارع افزود: در مجموع سوانح رانندگی کرمانشاه شامل فوتی، جرحی و خسارتی ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و از نظر آمار تصادفات جزو استان های میانی کشور محسوب می شویم.
فرمانده پلیس راه کرمانشاه پیشنهاد داد: برای تامین اعتبار جداسازی و تعریض محور روانسر و نیز هوشمند سازی جاده کامیاران بخشی از مبلغ جریمه هایی که به حساب خزانه واریز می شود در اختیار راهداری قرار گیرد چرا که به باور وی هرجا دوربین باشد در آن ناحیه امنیت برقرار می شود.
زارع در خصوص دزدیدن تجهیزات راهداری در مسیر جاده ها نیز گفت: برای توفیق داشتن؛ باید هزینه کرد و اگر در نقطه خاصی سرقت انجام می شود باید تمهیدات خاصی برای جلوگیری انجام داد و مثلا دلیل نمی شود برق جاده و روشنایی تامین نشود، ضمن اینکه ما در همه جاده ها سرقت نداریم بلکه مناطق خاصی اینگونه است که باید گشت راهداری در این مناطق متمرکز باشد.
وی علائم راه را پیامبران جاده ها دانست و گفت: نصب شبرنگ و سایر علایم بسیار در هدایت راننده ها تاثیر دارد و سرقت و یا نصب نکردن این علائم تاثیر زیادی در بروز سوانح دارد و به قطعیت می توان گفت که تاثیر زیرساخت های راه از حضور پلیس در جاده ها بیشتر است.
زارع اشاره کرد: زمانی که محور کرمانشاه - کامیاران ۲ طرفه بود چون ماشین ها رخ به رخ تردد می کردند تعداد سوانح کم ولی آمار تلفات بالا بود به گونه ای که در یک تصادف تا پنج نفر جانشان را از دست می دادند اما اکنون که این مسیر اصلاح شده از ۱۰ سانحه شاید یک تا ۲ نفر فوتی داشته باشیم.
وی افزود: به برکت اربعین و توسعه راه های استان کرمانشاه با وجود افزایش تردد، آمار سوانح جاده ای کاهشی بوده است.
به گزارش ایرنا، طبق آمار پزشکی قانونی استان کرمانشاه، طی ۹ ماه نخست امسال ۴۵۷ نفر در حوادث جادهای استان جان باختند.
طبق این گزارش ۱۰۲ فوتی مربوط به سوانح درون شهری و ۲۸۶ فوتی نیز مربوط به سوانح جاده ای برون شهری است.
نظر شما