مشهد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت:۴۰۰ کلاس درس معادل ۴۰ درصد از مجموع هزار کلاس درس موجود در این شهرستان هوشمندسازی شده است.

علی اکبر چراغیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدامات با هدف ایجاد بستری برای یادگیری مداوم، عمیق، همراه با تقویت انگیزه و خلاقیت و ارتقای کیفیت آموزشی با کمک خیران و منابع دولتی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا خیران و ادارات کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس خراسان رضوی با هزینه کرد اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال ۴۰۰ کلاس درس در این شهرستان را هوشمندسازی کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن همچنین از آغاز عملیات اجرایی استانداردسازی سامانه های گرمایشی هفت فضای آموزشی در شهر بردسکن و روستاهای بخش کوهپایه این شهرستان خبر داد.

چراغیان افزود: در راستای جلوگیری از حوادث احتمالی به همت مدیریت آموزش و پرورش و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس خراسان رضوی، اعتباری معادل ۵۵ میلیارد ریال برای این طرح تخصیص یافته است و پیش بینی می شود در مدت پنج ماه آینده این پروژه تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۰۰ فضای آموزشی شهرستان بردسکن تاکنون بیش از ۵۰ درصد آنها به سیستم استاندارد گرمایشی مجهز شده است.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر «بردسکن، شهرآباد و انابد» و ۷۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار، در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.