غلامحسین دباغ روز یکشنبه درحاشیه بازدید از این پروژه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه ایمنی همواره یکی از اولویتهای مهم در راه آهن محسوب میشود، تصریح کرد: پروژه مذکور حدود ۱۹ کیلومتر بوده که با عنایت به خط مشی راه آهن مبنی بر ارتقای ایمنی مسیر مورد بهسازی قرار گرفتهاست.
وی یادآور شد: کاهش هزینههای نگهداری خطوط، حذف تقلیل سرعتهای بلند مدت و افزایش بهرهوری از مزیتهای مهم این پروژه است.
مدیرکل راهآهن قم خاطرنشان کرد:در فرآیند بهسازی این پروژه ۲ کارگاه شامل ۲ دستگاه سرند بهمراه سایر ماشین آلات مکانیزه ریلی به صورت مداوم فعال بوده که همین امر موجب کاهش مدت زمان اتمام پروژه گردیدهاست.
وی در پایان اظهار داشت: با حمایت مدیرعامل راه آهن ، حدود ۱۳۲ کیلومتر خط در راه آهن قم مورد بهسازی قرار گرفتهاست که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
راه آهن قم بیشاز ۵۴۰ کیلومتر خط اصلی، ۶۳ کیلومتر خطوط فرعی دارد و متشکل از ۱۸ ایستگاه است.
اتصال و ارتباط با خطوط راهآهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۸ مسافر در روز، ورود و خروج بیش از ۳۲ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج روزانه ۴۸ رام قطار مسافری و ۹۰۰ رام قطار باری و واقعشدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگیهای راهآهن قم میباشد.
قرار داشتن ایستگاه راهآهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راهآهن از داخل شهر و ایجاد فرصتهای سرمایهگذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگیهای راهآهن قم است.