عملیات سبک‌سازی ترانشه‌ها در محور ریلی سلماس - رازی آغاز شد

تبریز - ایرنا - مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان گفت: عملیات سبک‌سازی ترانشه‌ها و زوال‌ریزی در محور ریلی سلماس - رازی به منظور ایمن‌سازی خطوط و سیر ایمن قطارها در این مسیر آغاز شد.

«محمدرضا قربانی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:: این عملیات به حجم بیش از ۸۴ مترمکعب بر اساس اولویت‌بندی در۱۳ نقطه بحرانی محور ریلی سلماس – رازی در کیلومتر ۵۰۰+۹۳۳، در منطقه‌ای سخت عبور که فعالیت ماشین آلات در آن میسر نیست با تلاش مستمر کارکنان ابنیه فنی و حضور موثر پلیس راه آهن، پلیس راه و اداره راهداری شهرستان خوی انجام می شود.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای لازم از اداره کل راهداری استان آذربایجان غربی برای اجرای این عملیات، اظهار کرد: این عملیات با حضور کارشناسان، تعمیرکاران خطوط و ابنیه فنی در حداقل زمان ممکن و با رعایت تمامی جوانب ایمنی اجرا می شود.

مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان گفت: عملیات زوال‌ریزی و سبک سازی ترانشه‌های سست و هوازده با بستر سنگی و با هدف رفع نقاط حادثه‌خیز و ایجاد بستری ایمن برای تردد قطارهای این محور، توسط گروه‌های نگهداری ابنیه فنی این اداره کل با انجام اقدامات لازم و برنامه‌ریزی به صورت مستمر انجام خواهد شد.

قربانی، ادامه داد: این عملیات در محور ریلی سلماس – رازی از نظر اجرای فعالیت‌های نگهداری و تعمیر از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha