بجنورد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: هلال احمر استان ۱۴ طرح عمرانی در دست ساخت دارد که ۱۳ مورد از آن تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل محبان روز پنجشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: این طرح های عمرانی شامل پایگاه امداد و نجات بین شهری و پایگاه امدادی آموزشی در شهرهای خراسان شمالی است.

وی افزود: هلال احمر خراسان شمالی اکنون دارای ۱۵ پایگاه امداد و نجات است و چهار پایگاه دیگر نیز در حال راه اندازی است.

محبان با اشاره به اهدای ساختمان در اختیار استانداری خراسان شمالی به جمعیت هلال احمر، گفت: این ساختمان برای آموزش نیروهای امدادی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب در خراسان‌شمالی وجود دارد، گفت: نیروهای امدادی این جمعیت سال گذشته یکهزار و ۱۸۰ مورد عملیات امدادی انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: همچنین این جمعیت ۶ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی نیز در محلات کم برخوردار استان توزیع کرد.

خدمت رسانی هلال احمر به مردم ستودنی است

استاندار خراسان شمالی نیز گفت: تلاش نیروهای هلال احمر در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوادث ستودنی است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: نیروهای امدادی هلال احمر همواره در خدمت رسانی به مردم پیشقدم بوده اند و زحمات آنها در امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به مخلوقات خداوند ارزشمند است و اعضای خیریه بزرگ هلال احمر که در خدمت بندگان هستند، موجبات رضایت خداوند را فراهم می کنند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی جزو ۱۰ استان حادثه خیز کشور است.