۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85104874
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات عمرانی هلال احمر خراسان شمالی پنج برابر شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85104874
اعتبارات عمرانی هلال احمر خراسان شمالی پنج برابر شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۱ به پروژه های عمرانی این جمعیت تخصیص یافته که این رقم نسبت به سال ما قبل پنج برابر شد.

ابوالفضل محبان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه های عمرانی این جمعیت اختصاص یافت که از این میزان ۶۳ میلیارد ریال از منابع استانی و ۸۷ میلیارد ریال از منابع ملی تخصیص اعتبار یافته است.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی در دست اقدام جمعیت هلال احمر استان افزود: تکمیل دیوارکشی پایگاه امداد و نجات بین شهری در چمن بید شهرستان مانه و سملقان و تکمیل محوطه سازی پایگاه امدادو نجات بین شهری ایرج در شهرستان اسفراین در دست اجرا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی درباره اجرای تکمیل پایگاه پشتبانی و عملیات شهرستان بجنورد و آموزش سیلاب استان گفت: عملیات اجرایی این پروژه هم در سال ۹۰ آغاز شده است و اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این طرح بیش از ۱۰ سال متوقف بود که در سال گذشته احیا شد.

وی افزود: در این پروژه قابلیت های مختلف از جمله محل تمرین و آمادگی تیم های امداد و نجات سیلاب و محیط های آبی و همچنین خدمت رسانی و استفاده عموم مردم به ویژه مردم محلات شمال شهر بجنورد از دیگر موارد قابلیت‌های این پروژه است.

محبان خاطرنشان کرد: امسال ساخت پایگاه امداد و نجات بین شهری یکه سعود، ساختمان و پایگاه امدادی آموزشی شهر راز و انبار امدادی این شهرستان از دیگر پروژه های عمرانی است که عملیات عمرانی در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

افتتاح نخستین پایگاه امدادی چند منظوره

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در ادامه گفت: نخستین پایگاه امداد و نجات چند منظوره این جمعیت در مرکز استان آماده افتتاح شده است که در هفته هلال احمر به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: این پایگاه در ارتفاعات کوه باباموسی در شهر بجنورد واقع است و یک تیم امداد و نجات برای امدادرسانی در سوانح احتمالی مستقر خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: برای راه اندازی این پایگاه علاوه بر هزینه های ساخت ساختمان بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی اصلی این پایگاه چندمنظوره بودن آن است به طوریکه علاوه بر پوشش امدادی حوادث کوهستان ارتفاعات باباموسی، حوادث جاده ای کنار گذر شمالی بجنورد و امدادرسانی به سایر حوادث نظیر ریزش ساختمان و آوار و سیلاب نیز از وظایف این پایگاه است و با توجه به تجهیز این پایگاه به امکانات زیستی این پایگاه به عنوان یک مرکز اسکان اضطراری در حوادث قابلیت ارائه خدمات را خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باتوجه به ایجاد زیرساخت های لازم در ساختمان این پایگاه، دوره آموزش‌های تخصصی امداد و نجات در این پایگاه برگزار خواهد شد.

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی حدود هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب و ۱۸ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت فصلی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha