اسلامشهر - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر از اجرای عملیات ریل گذاری و روسازی خط متروی تهران-اسلامشهر حدفاصل سه راهی آزادگان به طول تقریبی ۱۰.۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش ایرنا، داود حور زاده روز دوشنبه با اشاره به برگزاری مناقصه اجرای عملیات ریل گذاری و روسازی خط متروی تهران-اسلامشهر اظهار داشت: این عملیات اجرایی در ادامه خط ۳ متروی تهران حدفاصل سه راهی آزادگان تا ۴۰۰ متر پس از ایستگاه میدان نماز در قالب فاز اول بهره برداری به طول تقریبی ۱۰.۵ کیلومتر در تونل دو خطه و در مجموع ۲۱ کیلومتر اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این عملیات اجرایی ایستگاه های چهاردانگه، شاطره و میدان نماز را شامل می گردد، تاکیدکرد: بازنگری مطالعات و طراحی روسازی تونل مترو در ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ طی برگزاری مناقصه عمومی به شرکت مهندسین مشاور رهساز طرح واگذار گردید و مطالعات مهندسی ارزش و طراحی عملیات ریل گذاری و روسازی کل مسیر متروی تهران-اسلامشهر تحت راهبری سازمان مدیریت حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر پس از ۶ ماه تکمیل و اسناد مناقصه برای انتخاب پیمانکار تهیه شد.

حور زاده افزود: برنامه زمانبندی اجرای عملیات ریل گذاری و روسازی خط متروی تهران-اسلامشهر از حدفاصل سه راهی آزادگان تا ایستگاه میدان نماز به انضمام اجرای بتن پرکننده کفسازی به مدت ۱۸ ماه شمسی در نظر گرفته شده و روش اجرای روسازی این قسمت از مسیر به روش اجرای اسلب بتنی درجا با استفاده از تراورس دی بلوک به صورت ریل سراسری از نوع UIC ۵۴ و در تونل دو خطه می باشد.

رئیس شورای شهر اسلامشهر تهیه و تدارک کلیه وسایل، مصالح و تجهیزات مورد نیاز به جز ریل، سوزن ها و کراس اورها برای اجرای طرح مطابق مشخصات فنی پروژه را بر عهده پیمانکار پروژه اعلام کرد.

وی در ادامه بیان کرد: تأمین ۲۱ کیلومتر ریل و سه عدد کراس اوور توسط شهرداری اسلامشهر صورت گرفته که جهت اجرا در اختیار پیمانکار منتخب قرار می گیرد و هزینه تأمین ریل و کراس اورها حدود ۱۸۳۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

حور زاده برآورد اجرای کار برای انتخاب پیمانکار براساس فهرست بهای پایه ۱۴۰۳ عنوان کرد که مبلغ کلیه فعالیتهای تأمین و اجرا بغیر از تهیه ریل و کراس اورهای مسیر در سامانه ستاد برای انتخاب پیمانکار بارگذاری گردیده است.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب پایتخت قرار دارد.